Celaka Empat Belas Keturunan Punya DAP

Kerajaan DAP Pulau Pinang Diskriminasi Rakyat Kawasan Parlimen BN
Dilaporkan bahawa rakyat dikawasa Parlimen Barisan Nasional (BN) telah di diskriminasi oleh Kerajaan Pulau Pinang berhubungan dengan pemberian Wifi percuma. Agak mengecewakan apabila, kenyataan Jeff Ooi, MP Bukit Jelutung, dengan secara terang dan jelas, tidak akan menyediakan Wifi terhadap 3 kawasan yang dimenangi oleh BN atas alasan, tidak mempunyai sumber yang mencukupi. Alasan yang memang nampak sangat tidak munasabah!
Bukankah laporan audit sebelum ini mengumumkan bahawa kerajaan DAP Pulau Pinang merupakan negeri yang mempunyai keuwangan yang diberi penarafan yang tinggi dan baik? Jadi, nampak sangatlah ianya keputusan yang diambil dari sudut politik! Bukanlah dari sudut mewujudkan kemudahan secara saksama.
Kami agak kecewa dengan sikap ahli politik, baik BN atau DAP atu PKR sekali pun, yang tidak habis-habis menggunakan agenda politik dalam setiap hal dan kali ini, apakah rakyat kawasan BN tersebut bukan rakyat Pulau Pinang? mengapa perlu tindas-menindas? Berikut dibawah adalah kenyatan Jeff Ooi berhubung kes ini:
The Penang state government will continue to exclude three parliamentary constituencise held by non- Pakatan Rakyat MPs in its free Wifi initiative. Citing limited funds, Penang Telecommunications Task Force chairman Jeff Ooi said the state resources were too limited to extend the service to Kepala Batas, Tasek Gelugur and Nibong Tebal.
Former Prime Minister Tun Abdullah Ahmad Badawi is the MP of Kepala Batas while the MP for Tasek Gelugur is Minister in the Prime Minister's Department Tan Sri Nor Mohamed Yakcop. Nibung Tebal MP Tan Tee Beng quit PKR last year and has joined Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita).
"There is no point investing money in Kepala Batas, Tasek Gelugur and Nibong Tebal for now. If we have the resources, we will, but our recources are limited so we are focusing on the Pakata-held constituencies,"Ooi, who is Jelutung MP, told reportes yesterday. If the local people in the constituencies want Wifi,then they should vote for Pakatan, Ooi added.
Wakil rakyat apa ni? Kenyataannya menyuruh penduduk kawasan BN mengundi Pakatan jika ingin mendapatperkhidmatan Wifi percuma, amatlah dangkal sekali. Ini bukan berlaku pada wakil DAP sahaja, malah PKR, PAS dan UMNO juga, yang sering melibatkan segala hal dalam politik.
Sekiranya ianya mencukupi kebajikan dan kemudahan untuk rakyat, adakah kita perlu diskriminnasi? Walau pun Wifi bukanlah sesuatu yang amat penting seprti air, atau eletrik, namun tidak perlulah mendiskriminasi terhadap sesuatu penduduk. Apa pandangan anda mngenai isu ini?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular