Tubuh Yayasan Tindakan Terbaru Pakatan Rompak Wang Rakyat

Cadangan kerajaan Negeri Selangor untuk menubuhkan yayasan bagi membiayai kegiatan parti-parti politik dinegeri itu hanyalah satu tindakan silap mata bagi menghalalkan perbuatan mereka merompak dan menyalahguna wang rakyat. Ketua Pemuda UMNO sELANGOR, Ungku SallehUngku Jamal berkata tindakan mereka itu sekadar mengaburi mata rakyat bagi memudahkan merka mengguna wang sesuka hati dengan berselindung disebalek nama yayasan.
Hakikatnya tegas beliau mereka menggunakan duit Yayasan untuk kegunaan parti politik supaya rakyat tidak tahu bahawa duit yang digunakan adalah sebenarnya duit rakyat yang diperolehi daripada kerajaan negeri juga. "Sebelum ini semua rakyat sudah mengetahui bahawa kerajaan negeri telah menyalahgunakan duit mereka untuk tujuan politik. Ini semua adalah hasil nasehat dari penasehat ekonomi negeri Selangor yang kita tahu banyak tindakannya sebelum ini bertentangan dengan lunas undang-undang".
"Kenapa mereka melantik penasehat ekonomi iaitu yang pernah didapati bersalah dari segi moralnya oleh mahkamah. Krajaan negeri Selangor sepatutnya memberi tumpuan yang lebih kepada menjaga kebajikan rakyat dan melaksanakan manifesto 2008 mereka dalam kadar segera bukan cari peluang baru untuk merompak wang rakyat" katanya kepada UMNO-Online.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas cadangan Menteri Besar Selangor untuk menubuhkan yayasan bagi membiayai kegiatan politik-politik di Selangor yang kononnya bermatlamat untuk mengelakkan anggota parti daripada mengambil peluang dengan menggunakan nangungan politik bagi mendapatkan projek dan juga menghentikan perbuatan rasuah.
Tegas Ungku Salleh lagi rakyat khususnya dinegeri ini sudah muak dengantindak tanduk kerajaan pakatan pembangkang yang hanya pandai membuat janji kosong.
"Kita tidak akan membiarkan rakyat terus-terusan menjadi mangsa terhadap tipu helah, penindasan dan mainan politik yang berlebihan oleh pakatan ini. Mereka tidak lansung mencerminkan kejujuran dalam melaksanakan tanggungjawab terhadap rakyat," ujarnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular