Husam Tukar Strategi

KOTA BHARU 24 Mac - Jika sebelum ini, mantan Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa dikatakan sedang menyusun strategi untuk bertanding jawatan Timbalan Presidaen Pas tetapi kali ini kelatekito.net mendapat maklumat terbaru, beliau sudah menukar strategi.
Ini berdasarkan perkembangan terbaru termasuk keputusan Muktamar Pas Kawasan Kubang Kerian yang mencalonkan Mat Sabu untuk jawatan Timbalan Presiden Pas. Husam adalah yang Dipertua Pas Kubang Kerian. Menurut sumber dalaman parti, Husam dikatakan hanya bertanding jawatan AJK Pas Pusat kerana beliau meramalkan pakatan pembangkang akantewas teruk pada Pilihanraya ke 13 nanti.
"Sekira Pas kalah teruk, yang akan dipersalahkan oleh ahli ialah Presiden dan Timbalan Presiden. Jika ini berlaku ia akan memudahkan hasrat Hisam untuk mendapatkan jawatan itu tanpa kerja keras. "Mat Sabu mungkin akan dijadikan kambing hitam. Husam amat licik dalam politik. Terutama dalam keadaan sekarang Anwar Ibrahim diserang hebat dalam isu video seks dengan pelacur Cina," katanya.
Sekira Anwar Ibrahim tumbang, kedudukan Husan juga akan tumbang dan ia yang membuatkan berfikir banyak kali dan menukar strategi disaat akhir. Sebelum ini sebuah blog telah memulakan agenda untuk mempromosikan Ahmad Awang bekas Pesuruhjaya Pas Perak. Beliau merupakan penyokong kuat kumpulan Endogan dan menetang hebat kumpulan perpaduan-kelatekito.net

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular