Air-Kerajaan KelantanBelawok, 100 tahun tidakan mungkin

KOTA BHARU 4 Mac_Seperti biasa, manusia ketiga yang sombong selepas Firaun, Exco Kerajaan PAS Kelantan, Datuk Mejar (b) Anizam Abd. Rahman menyanyi lagu yang sama diselesaikan selepas 21 tahun PAS memerentah pada Sidang Dewan Negeri Kelantan semalam.
Lirik dan melodinya sama, rakyat Kelantan sudah hafal, Kerajaan Pusat Barisan Nasional tidak ada adil sebab tidak beri pinjaman kepada Kerajaan Kelantan yang PAS jadi dalang. Satu soalan apa sudah jadi dengan RM600 juta yang Kerajaan Pusat bagi bagi zaman Tun Mahathir jadi Perdana Menteri dahulu.
RM600 JUTA-satu jumlah yang cukup banyak kurang lebih enam kali ganda daripada bajet tahunan Kerajaan PAS Kelantan. RM600 juta-tidak sampai separuh pun rakyat Kelantan mendapat bekalan air bersih daripada syarikat Air Kelantan Sdn Bhd.
Mari kita lihat tahap "berlawok biawak"Kerajaan PAS Kelantan:
1) Pada 4 September 2003, AKSB dilaporkan memberi jaminan bahawa semua masalah berkaitan bekalan air dinegeri ini akan dapat di selesaikan sepenuhnya menjelang October 2004.
2) Pada Sidang DUN 14 November 2006, Md Anizam dilaporkan berkata, Kerajaan PAS Kelantan menjangkakan seluruh rakyat akan dapat menikmati bekalan air bersih sepenunya 2010.
3) Pada 22 Mei tahun 2009, sekali lagi Md Anizam menyatakan bahawa AKSB sedang mengenal pasti kawasan yang mengalami tekanan air rendah terutama di kawasan pendalaman untuk di bina pam air yang di import dari Denmark.
4) Pada 10 November 2010, Md Anizam menyatakan masalah air di Kelantan akan selesai sepenuhnya pada tahun 2017, maksudnya 17 tahun lagi.
Wahai manusia ketiga yang sombong selepas firaun, apa sudah jadi semua kenyataan sebelum ini. Mana pam air yang kata diimport dari Denmark. Sebelum ini, kata Kerajaan Pusat tidak batul buat tetapi kenapa tunggu duit Kerajaan Pusat untuk selesaikan masalah air, sudah habiske duit RM600 juta sebelum ini. Kalau ini tidak selesai nampak gayanya Tok Guru dan Anizam kena tanggung kalau ada rakyat Kelantan tidak boleh mandi wajib selepas berjimak.
Nampak gayanya seratus tahun lagi takkan mungkin kalau PAS masih memerentah Kelantan. Berubahlah untuk kesejahteraan hidup;-KELATEKITO.NET
Pssst..PAS akan jawab mudah sahaja, Mekah pun susah air..!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular