GEMPAR ! Pendedahan Bekas Fanatik PAS Tentang Tembelang PAS !

Penulis terkejut dengan pendedahan seorang bekas penyokong fanatik Pas, Rashid Wahab yang telah mendedahkan bahawa parti itu bukan sahaja memperalatkan agama bagi mengkafirkan ahli UMNO malah menyeru ahlinya supaya mengangkat senjata menentang UMNO.
Penulis berharap agar penduduk PRK Kerdau dan Merlimau mengambil iktibar daripada pendedahan ini.
Rashid yang 22 tahun mengabdikan diri kepada Pas berkata, kerana taksub dengan amanah Presisen parti, Datuk Seri Hadi Awang, beliau terpaksa meringkuk dalam penjara apabila ditahan dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sebanyak tiga kali.
Pada masa beliau mendedahkan bahawa pucuk pimpinan Pas tidak pernah ikhlas untuk melaksanakan hukum hudud di negera ini sebaleknya ia dijadikan perkakas dan modal politik bagi memancing sokongan orang Melayu.
Katanya, hakikat itu terbukti apabila para pemimpin Pas berdolak dalik setiap kali ditanya mengenai hukum hudud dan penubuhan negera Islam, sedangkan dahulu mereka berjanji sebaik sahaja memegang kuasa, Pas akan melaksanakan perundangan Islam di negara ini.
Apabila didesak mengenai kes hudud kenapa tidak dilaksanakan selepas menguasai Kelantan, Terengganu dan Kedah, jawapan yang diberikan oleh pucuk pimpinan Pas adalah hudud ini hanya satu per dua ribu sahaja dalam Islam, maknanya Pas berbohong, jelasnya. Dedah Rashid lagi, Pas juga pernah mengeluarkan 'fatwa' bahawa solat di masjid-masjid yang dibina oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) adalah tidak sah dan ahli parti itu diharamkan daripada beribadah dimasjid terbabit, kerana perjuangan nasional tidak selari dengan Islam.
Bagaimanapun jelas beliau, sebaik sahaja Pas berjaya menawan Terengganu pada 1999, segalanya berubah dan Abdul Hadi yang menjadi Menteri Besar pada ketika itu, membenarkan masjid yang dahulunya haram digunakan oleh ahli Pas bagi tujuan ibadah.
"Pas menggunakan agama. Dalam usrah dan ceramahnya, Pas sering mengelirukan pengikutnya dengan cerita-cerita keislaman pada zaman Rasullullah SAW. Jadi pengikut Pas terasa dengan menyokong Pas mereka berjuang untuk Islam tetapi mereka sebenarnya keliru.
"Mereka tidak dapat membezakan yang mana satu parti dan yang mana satu agama. Selama menyertai Pas selama 22 tahun, sekarang barulah saya sedar, Pas dan Islam adlah berbeza. Islam adalah agama dan Pas hanyalah sebuah parti terangnya".
Pssstt....kenapa Pas tak keluarkan fatwa, lalu ikut jalanraya juga haram hukumnya...pirah parti ajaran sesat Pas..

1 ulasan:

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular