Terkini: BN Dijangka Menang 62 Kerusi


KUALA LUMPUR -Mengikut ramalan terkini, Barisan Nasional (BN) dijangka akan memenangi 62 kerusi didalam Pilihan Raya Deawan Undangan Negeri Sarawak yang berlansung hari.



Menurut sumber, pembangkang pula dijangka akan memenangi hanya 9 kerusi. Jumlah ini adalah peningkatan yang agak ketara kerana ramalan beberapa hari lepas memperlihatkan BN akan hanya mampu memenangi 67 kerusi sahaja. "Namun, hanya DAP yang mungkin akan menang manakala dua lagi parti pembangkang yang bertanding di Sarawak dijangka tidak akan memiliki sebarang peluang untuk memenangi apa-apa kerusi," katanya kepada Mynewshub.my disini semalam.

Jelas sumber itu, harapan Pas untuk mencipta sejarah dia di Beting Maro dan parti Keadilan Rakyat (PKR) di Ba'kelalan seperti yang diuar-uarkan sebelum ini juga hampir pasti tidak akan menjadi kenyataan. Tambah sumber itu berkenaan, kempen aggerasif yang kesungguhan kepimpinan BN yang diketuai Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak berjaya mengubah persersi pengundi di banyak kawasan termasuk yang sebelum ini dilihat sukar.

"Malah BN bakal menang di Pending yang sebelum ini merupakan kubu kuat DAP," kata sumber berkenaan.


Kelibihan BN di Pending menurut sumber berkenaan berpunca daripada calonnya, Profesor Dr Sim Kui Hian. Sebanyak 71 kerusi DUN dipertandingkan dalam pilihan raya kali ini dan mengikut jangkaan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), keputusan terawal akan diketahui sekitar pukaul 8 malam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular