Penolong Pengarah Kastam disiasat mati jatuh bangunan SPRM - The Malaysian Insider

KUALA LUMPUR, 6 A pril - Seorang penolong pengarah Kastan Diraja Malaysia yang sedang disiasat Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malysia (SPRM) sebahagian daripada 62 orang menjadi radar Operasi 3B sejak minggu lalu, mati dipercayai selepas jatuh dari bangunan agensi itu di Jalan Cochrane disini pagi ini.
Insiden terbaru ini, yang sekali lagi mengejutkan dan menggemparkan negara, berlaku ketika Suruhanjaya Diraja sedang mengadakan siasatan berhubung kematian bekas pegawai DAP Teoh Beng Hock, yang ditemui mati selepas disiasat SPRM di Shah Alam, dua tahun lalu.
SPRM memulakan Operasi 3B minggu lalu dan telah menahan 62 pegawai kastam di seluruh negara . Pada satu sidang media di sini tengah hari tadi, Pengarah Siasatan SPRM Datuk Mustafar Ali berkata mangsa, Ahmad Sarbani Mohamed, 56, iaitu penolong pengarah kastam Selangor dijumpai mati digelanggang badminton kira-kira 10 pagi tadi. Klik disini - Penolong Pengarah Kastam disiasat mati jatuh bangunan SPRM - The Malaysian Insider
Ahmad Sarbani telah dibebaskan oleh SPRM selepas diikat jamin Sabtu lalu. Mustafar berkata mayat pegawai itu ditemui aras bawah, selepas didapati tidak kelihatan di bilik dia diminta menunggu pada pukul 10.15 pagi. Kata beliau, Ahmad Sarbani datang kebangunan SPRM kira-kira 8.26 pagi tanpa sebarabg temu janji dengan pegawai siasatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular