UMNO Bantu Golongan Daif, Pas Bagaimana?

KUALA KERAI, 24 April - Sebanyak 500 rumah usang dan daif dibaik pulih dalam suku pertama tahun ini dibawah program Jelajah 1Malaysia (JOM) yang dianjurkan oleh sayap Pemuda UMNO Malaysia.

Program berkenaan yang menjelajah disetiap ceruk kawasan kampung dan pendalaman baru yang diilhamkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berdasarkan politik baru.

Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin, Berkata sebanyak RM100 juta diperuntukan dibawah geran 1Malaysia Devolopment Berhad (1MDB) bagi tujuan baik pulih rumah penduduk miskin yang memerlukan.

"Progran JOM ini yang mendapat kerjasama daripada Giat MARA sebagai agensi perlaksana memberi kesan positif apabila berjaya menyentuh hati penduduk yang menerima bantuan. Walaupun bantuan yang dihulurkan bagi setiap kawasan Parlimen hanya sedikit, namun program yang berkonsepkan turun padang itu ternyata memberi kesan peribadi kepada penerima bantua," katanya.

Jika hendak diharap kerajaan Pas Kelantan dalam menjaga kebajikan rakyatnya amat sukar biarpun 20 tahun memerintah. Apa tidaknya sehingga kini kerajaan Pas Kelantan masih gagal menunaikan pembinaan rumah untuk rakyat miskin di negeri ini.Sehingga kini seramai 14,000 miskin tiada rumah. Semuanya akibat kerajaan negeri terlalu sibuk berpolitik.- kelatekito.net

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular