Polis: Kematian pegawai Kastam disiasat mati mengejut

KUALA LUMPUR, 6 April - Polis menyiast kes seorang penolong pengarah kastam Selangor, yang ditemui mati ditingkat satu, pejabat Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) Wilayah Persekutuan di Jalan Cochrane disini hari ini, sebagai kematian mengejut.
Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Zulkifli Abbdullah berkata siasata awal unit Patologi Forensik mendapati Ahmad Sarbani Mohamaed, 56, yang ditemui dalam keadaan tertiarap digelanggang badminton ditingkat satu bangunan itu, mengalami kecederaan di kepala.
"Polis menerima panggilan berhubung kejadian itu pada 10.42 pagi dan sebuah kereta peronda polis tiba di bangunan SPRA itu pada 10.49 pagi sebelum anggota berkenaan memaklumkan kepada ibu Pejabat Polis daerah Cheras," katanya kepada pemberita ketika ditemui ditempat kejadian.
Dipetik Bernama Online, beliau motosikal milik Ahmad Sabrani, Modenas Kriss dengan nombor pendaftaran WGG 8543 dan sebuah topi keledar ditemui ditempat letak kenderaan. Zukifli berkata satu pasukan khsa yang diketui Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumppur Datuk Ku Chin Wah ditubuhkan bagi menyiasat kes itu.
Sementara itu Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz berkata punca kejadian itu akan disiasat, namun menurutnya siasatan berhubung kes pegawai kastam disyaki terlibat dengan rasuah itu perlu diteruskan. "Punca kejadian akan disiasat, tapi operasi perlu diteruskan...kami tidak mahu kerajaan terus kehilangan wang duti," katanya kepada pemberita dibangunan Parlimen.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular