Sudah Sah Dan Logik, Hujah Karpal Mengakui Anwar memang Meliwat

Salam semua pembaca budiman, mari kita analisis bersama hujah penggulungan Karpal Singh semalam berkenaan pembelaannya terhadap tertuduh anak guamnya Datuk Seri Anwar Ibrahim tentang kes meliwat Saiful.

Berbagai helah dan hujah selama dalam kes perbicaraan ini, digunakan oleh Karpal Singh. Untuk membebaskan Anwar Ibrahim dan sekali gus untuk menaikkan imejnya jika menang dalam perbicaraan ini yang menjadi sejarah dalam mahkamah di Malaysia mengambil masa yang terlalu lama.

Kita semua tahu kerjaya peguam selain mencari kebenaran fakta dalam setiap kes dan jangan juga kita tidak tahu, peguam juga terutamanya yang membela tertuduh akan mencari seberapa banyak tentang kesilapan dari berbagai sudut termasuk dari segi teknikal, hujah, saintifik, forensik dan berbagai-bagai lagi cara yang ada dalam kepala hotak mereka, untuk menyakin kepada Hakim perbicaraan yang hujah mereka adalah benar.

Mungkin ada kes yang sebegini si pesalah terlepas dari tuduhan dan hukuman, kerana bergantung sehebat mana kerja tukang pusing ini lakkukan. Tapi kita perlu ingat sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya tersembab juga kebumi.

Sebabnya saya katakan begitu ialah jika kita nilai dari hujah penggulungan Karpal Singh ada menyatakan yang "Saiful rela dirinya diliwat" secara tak lansung selain tujuan Karpal berkata begitu supaya Anwar tidak bersalah kerana dituduh meliwat Saiful. Sebagai menguatkan lagi hujah beliau, Karpal Singh mengatakan Saiful seorang anak muda yang gagah dan boleh bertindak keras kepada sipelaku (Anwar Ibrahim) tetapi kenapa dia (Saiful) tidak lakukan?

Lawyer Karpal poooo.Singh

Ok lah kita sokong hujah yang dikatakan oleh Karpal Singh Anwar memang meliwat Saiful tapi diatas kerelaan Saiful, jadi secara penilaian kita benarlah Anwar meliwat dan Anwar juga tidak bersalah (betul ke Tuan-Tuan semua)?

Sekarang mari pula kita ambil dan lihat kepada kes pembunuhan! setiap sipembunuh jika terdapat kesahehan dan bukti yang tidak diragui maka sipembunuh itu akan juga dijatuhkan hukuman mandatori digantung sampai mati.

Dan jika ada lagi kes pembunuhan disabitkan kesalahan jika berlaku kematian, sipesalah tidak digantung sampai mati sebaliknya dipenjara seumur hidup atau 20 tahun penjara. KENAPA? kerana dia membunuh tanpa niat. Jelaslah kepada kita akan keadilan undang-undang di negara kita ini.

JADI..! Karpal Singh dengan secara terang-terang sudah mangngkat bendera putih..! mengatakan Anwar meliwat Saiful denagn kerelaan tanpa paksaan. Perkara asasnya sekarang "HAKIM" yang mengadili kes ini tak perlu pusing kepala lagi? Keputusan sudah bolih dijatuhkan (contoh):meliwat dengan paksaan begini...hukumannya Oleh kerana meliwat dengan kereleaan begini.....hukumannya Jadi soalnya Anwar tidak terlepas juga dari hukuman, tentang Saiful yang kononnya didakwa oleh Karpal Singh terpulang pada budi bicara mahkamah.

Jika Anwar terlepas dari dijatuhkan hukuman kerana dia meliwat dengan kerelaan Saiful. Adakah anda bersetuju dengan keputusan ini? Saya rasa ramai yang setuju maksud saya ialah sipelaku akan terlepas dari hukuman kerana semuanya atas kerelaan (contoh) bila pasangan dihadapkan atas kesalahan khalwat atau zina akan terlepas juga macam mana si Anwar terlepas kerana mereka berkhalwat atau berzina atas kereleaan wallah hualam bissawab.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular