Penerangan Teknikal Perakam Kamera Video Seks

Saya nak explain daripada segi teknikal bila bercerita pasal kemera dan video ini (rakaman video seks yang dikatakan membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim)


"Hidden camera" biasanya sangat kecil (lens nya mungkin sebesar duit lima sen atau lebih kecil) dan menggunakan bateri jadi ia tidak berkeupayaan untuk merakam dalam resolusi tinggi mcm 1920x1080 Full HD.


Jadi imejnya adalah hitam putih dan biasanya menggunakan wide angle lens serta fix focus/tiada auto focus atau zoom. Itu adalah ciri-ciri hidden camera yang mana jika ciri-ciri sebaliknya, ia adalah CCTV camera (ccd/cmos besar, visual dalam warna, resolusi lebih tinggi dan munggkin juga mempunyai fungsi nightvision pun dalam hitam putih atau imej kehijauan.


Dan apabila merakam menggunakan hidden camera/spy camera selalunya imej akan kelihatan terherot atau distort terutama ditepe imej. Contoh pintu lurus menjadi melenkung, wajah atau fizikal manusia akan melengkung atau mengembang. Itu adalah kesan sekiranya menggunakan extreme wide angle lens.


Sesiapa pengguna SLR berpengalaman pasti faham apa yang sedang saya cakapkan ini. Saya harap kepada mereka yang tiada pengetahuan tetapi nak juga mengulas isu yang sedang panas ini dapat sedikit ilmu yang tak seberapa ini.


CharlieD

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular