Isu Pendatang Asing |

Tak habis-habis lagi isu pendatang asing di Malaysia ini. Lepas satu-satu kejadian pendatang ni buat. Kali ini, depot tahanan Imigresen Lenggeng pulak di bakar. Berikut dibawah adalah petikakan akhbar mengenai isu ini.
LENGGENG: Seramai 109 pendatang tanpa izin yang ditahan di Depot Tahanan Imigresen Lenggeng di sini, melarikan diri selepas merusuh dan membakar blok yang mereka duduki, malam kelmarin.
Dalam kejadian pada jam 9.45 malam itu, seramai 348 pendatang tanpa izin lelaki berusia antara 20 hingga 50 tahun merusuh selepas mendakwa makanan disediakan tidak mencukupi dan mengambil tindakan membakar tingkat atas blog dua tingkat itu.
Klik disini - Isu Pendatang Asing |
Timbalan Ketua Polis Negeri Sembilan, Datuk Abdul Manan Mhd Hasan, berkata dalam kejadian itu, seramai109 pendatang tanpa izin iaitu 85 warga Myanmar dan selebihnya warga Bangladesh, Nepal, Vietnam dan Iran bertindak melarikan diri melalui pagar dawai yang hanya 10 meter dari blok berkenaan.
Sudahlah mereka ini datang secara haram, dah beri makan dan minum serta tempat tinggal, pendatang asing ini boleh pulak nak buat onak lagi dalam Malaysia. Kerajaan dan badan imigresen perlu mengambil isu ini secara serius. Tahanan depot imigresen sudah semakin sesak dah telahbanyak duit pembayar cukai@ duit rakyat yang telah digunakan hanya untuk pendatang asin ini. (sila klik diatas untuk seterusnya)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular