Dalang telur tiruan bakal diheret ke mahkamah

KUALA LUMPUR, 8 April - Dalang di sebalik telur tiruan akan dikenakan tindakan mengikut Akta Perlindungan Pengguna 1999 dan juga kata lain yang mungkin berkaitan.
Bernama Online melaporkan, Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Tian Lian Hoe berkata langkah itu bagi mengekang kegiatan tersebut daripada tersebar keseluruh negara. "Pegawai kami diakar umbi bagi menyiasat perkara ini dan kami berharap dapat menahan dalang di sebalik kegiatan ini secepat mungkin kerana kita tidak mahu mengorbankan nyawa pengguna demi keuntungan mereka ," katanya disini hari ini.
"Sebagai pengguna mereka patut tampil melaporkan kepada kementerian dan pada masa yang sama membaikot perniagaan seperti ini kerana itdak beretika." katanya. Semalam, pegawai penguatkkuasa kementerian itu merampas 270 biji telur tiruan daripada beberapa buah gerai di Pulau Tikus, Pulau Pinang susulan dakwaan telur tiruan dijual disitu.
Psssst...ha ha ha teloq pun ada tiruan, sama teloq original angkat tangan..!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular