300 Ahli PKR Cabang Indera Mahkota Keluar Parti

KUANTAN, 20 Mac - Parti Keadialan Rakyat (PKR) Cabang Indera Mahkota, yang dikenali sebagai kubu kuat parti itu di Pahang, hampir lumpuh apabila 300 ahlinya mengisytiharkan keluar parti untuk menyertai UMNO hari ini. Antara yang bertindak keluar parti ialah pemangku ketua cabangnya Ibrahim Sidek, Naib Ketua Wanita PKR Pahang, IzzahMazlan dan Setiausaha Wanita PKR, Fadizlah Abd Wahab.
Kesemua mereka kemudiannya menyerahkan borang keahlian UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Indera Mahkota, Datuk Mohd Hazmi Yusof dalam satu majlis 'Siris Pulang ke Gagang' disini, Ibrahim, yang menyertai PKR selama 11 tahun, berkata keputusan keluar parti itu dibuat selepas mereka hilang kepercayaan kepada kepimpinan parti yang diketuai oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Ktanya halatuju parti itu kini semakin tidak menentu dan mementingkan kepada perjuangan individu sahaja. Ibrahim memangku jawatan itu pada awal tahun ini selepas ketua cabangnya, Azan Ismail, yang juga Anggota ParlimenIndera Mahkota, dilantik sebagai PengurusiPKR Terengganu. Sementara itu, Mohd Hazmi berkata tindakan pemimpin dan ahli PKR itu menunjukkan parti tersebut kini menuju kehancuran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular