Ingin Berkusa tetapi Tak Reti Hendak Mentadbir

Apa Jadi Projek RM35 Bilion, Kerajaan Pas "Main Wayang" Ke?
ALOR SETAR, 16 Mac - Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah Datu Ahmad Bashah Md Hanapiah hari ini menyoal kerajaan PAS Kedah mengenai status Projek Hab Hidrokarbon Sungai Limau (Sulihh) di Yan dekat sini yang dianggarkan membabitkan pelaburan RM35 bilion.
Beliau berkata sudah tiga tahun berlalu sejak PAS mengambil alih pentadbiran kerajaan Kedah tetapi kedudukan projek itu masih lagi menjadi tandatanya. "Pada awalnya kerajaan negeri ada masalah teknikal, lepas itu mereka kata ada masalah dengan pelaburan dan sekarang projek itu terus senyap tanpa sebarang perkembangan." katanya dalam satu kenyataan.
Sulihh adalah projek hasil perancangan kerajaan Barisan Nasional dan apabila PAS membentuk kerajaan negeri pada pilihanraya lepas, ia meneruskan projek berkenaan dengan menambak laut bagi membina logi penapis minyak.
Ahmad Bashah berkata kegagalan melaksanakan projek itu merupakan satu kerugian besar kepada rakyat di Kedah. "Dengan pendapatan berjuta ringgit, banyak projek dapat dilaksanakan seperti mempertingkatkan kemudahan infrastruktur, menyediakan lebih banyak biasiswa dan membantu lebih ramai orang susah,"katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular