Harakah Pembohong

KOTA BHARU 27 Mac - Lidah rasmi Pas, Harakah - lidah biawak, penipu besar. Itu yang disifatkan oleh 115 peniaga Pasar Lambak Arked UDA kerana akhbar tersebut menyiarkan laporan palsu yang bertajuk 'peniaga kecewa kerenah pengerusi persatuan.' Persatuan Penjual Pasar Besar Arked UDA juga tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Harakah sekiranya mereka tidak memohon maaf di atas penyiaran berita palsu dan fitnah besar itu.
Pengurusi persatuan tersebut, Burhan Mohd nor berkata, pihaknya menuntuk pengarang akhbar terbabit supaya memohon maaf di atas kesilapan laporan itu. "Ini bukanlah kali pertama mereka melaporkan perkara yang tidak benar." Bagi kami ini adalah artikel terancang untuk memecah bolehkan persahabatan di kalangan ahli persatuan ini dan persatuan Peniaga Besar Pasar Lama MPKB.
"Kedua-dua peniaga ini adalah bekas peniaga Arked UDA, mereka adalah penyewa Bazar Tengku Aris yang menerima pampasan dari UDA Holdings Bhd untuk berpindah serta menurut rekod mereka juga telah di pecat sebagai ahli pada tahun 2006 kerana masalah disiplin," katanya. Isu perpindahan 155 peniaga Pasar Lambok Arked UDA dan 300 peniaga daripada Pasar Lama MPKB ke BazaR Tok Guru menjadi polimek berpanjangan apabila mereka enggan berpindah kerana mendakwa Kerajaan Pas Kelantan tidak menepati janji.
Haraka keluaran 25-27 Mac melaporkan kenyataan dua wanita yang mendakwa peniaga Arkid UDA yang kecewa dengan kerenah kepimpinan Persatuan Penjual Pasar Lambok Arked UDA. Pada sidang akhbar itu juga, Burhan menunjukkan aku janji yang di tandatangani kira-kira 90 peratus peniaga di pasar tersebut yang berdiri teguh dibelakang persatuan dan menyerahkan kepada kepimpinan persatuan untuk membuat keputusan mengenai perpindahan mereka ke Bazar Tok Guru.
"Kami tidak akan berpindah ke Bazar Tok Guru kerana Tok Guru sendiri tidak kota janji. Kami peniaga kecil yang hanya mengharapkan jualan di sini untuk menanggung keluarga. Tawaran yang di berikan oleh Kerajaan Pas Kelantan hanya gula-gula, untuk kembali mendapat pelanggan seperti hari ini bukanlah satu perkara yang mudah, tidak tahu lagi untung atau rugi berniaga di Bazar Tok Guru," katanya. - kelatekito.net

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular