Nik Aziz lebih sayangkan Sensa Timur daripada rakyat Kelantan

KOTA BHARU 26 Mac - Seramai 300 peniaga di Pasar Lama MPKB sedang bersiap sedia untuk mengdakan demontrasi selepas isu perpindahan mereka ke Bazar Tok Guru dilihat tiada jalan penyelesai. Kerajaan Pas Kelantan tetap berpegang dengan keputusan mereka dan tidak akan berkompromi lagi kali ini biar pun keputusan yang diumumkan oleh exconya, Datuk Husam Musa ditolak mentah-mentah.
Tekanan keatas peniaga terbabit terus ditingkatkan. Usaha pertama ialah dengan mengarahkan peniaga gerai makanan supaya berpindah selewat-lewatnya 1 April ini. Peniaga gerai makanan tersebut agak mudah diperkotak katikkan kerana mereka tidak bersatu dibawah persatuan seperti mana rakan-rakan mereka ditngkat 1. Apabila tingkat bawah kosong , ia akan memudahkan lagi usaha Kerajaan Pas Kelantan untuk mengosongkan tingkat 1.
Semua ini disebabkan Nik Aziz sudah bosan melayan rakyat yang melantiknya, disebabkan itu dia mengarahkan supaya kes ini diselesaikan secepat mungkin tanpa menghiraukan nasib rakyat kerana yang paling penting Seansa Timur Sdn Bhd.
Difahamkan rancangan demontrasi itu bukan sahaja melibatkan peniaga di Psar Lama MPKB dan Bazar Arked UDA tetapi juga dari seluruh persatuan peniaga kecil dari negeri ini. Tindakan tersebut bagi memastikan peniaga-peniaga kecil di negeri ini tidak terus ditindas. - kelatekito.net klik di-sini untuk mengetahui berita selanjutnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular