Katak Hijau Di Kelatan Banyak Yang Dah Kenyang

Ladang Rakyat III: Gobala Oh Gobala
Kota Bharu 14 Mac - Terima kasih Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR) Saifudin Nasution kerana membantu mendedahkan mengenai satu lagi penyelewengan yang beralku dalam Kerajaan Pas Kelantan dalam isu Ladang Rakyat dan pemberian kepada kroninya.
Ia jelas apabila Saifudin yang juga Ahli parlimen Macang mendedahkan mengenai bekas Naib Presiden PKR, Gobalakrisnan membayar sebanyak RM1.4 juta kepada Kerajaan Pas Kelantan untuk tanah seluas 200 hektar di Lojing. Soalnya kenapa secari tiba-tiba Kumpulan Pertanian Kelantan Bhd menjual tanah tersebut kepada Gobalakrisnan sedangkan beliau bukannya menjalankan perniagaan atau perusahaan dalam bidang pertanian.
Apa hubung kaitnya Gobalakrisnan dengan kerajaan Pas Kelantan sehingga beliau mendapat status yang terbaik untuk mendapatkan tanah di kawasan berkenaan sedangkan rakyat Kelantan sebdiri tidak mendapat keistimewaan begitu rupa. Wang RM1.4 juta adalah satu isu yang berbeza, tetapi apa yang berlaku menunjukkan Kerajaan Pas Kelantan tidak telus. Apa yang dilakukan ini jelas menunjukkan Pas menggunakan hasil bumi Kelantan untuk membantu kroninya dalam pakatan haram.
Sekiranya Gobalakrisnan tidak berada dalam pakatan haram ini, haram dia akan mendapat tanah seluas itu biarpun terpaksa membayar premium yang tinggi. Ingat sebelum ini, Kelatekito.net telah mendedahkan mengenai seorang ahli politik India mendapat tanah di Lojing tetapi belum sempat pihak kami membuat pendedahan sepenuhnya, Saifudin telah membantu.
Jika sebelum ini, Ahmad Yakob perlu menjawab mengenai Ladang Rakyat, mungkin kini, Exco, Che Abdullah Mat Nawi pula perlu menjelaskannya kerana beliau adalah Pengesusi Kumpulan Pertanian Berhad (KPKB) yang menerima wang sebanyak rm1.4 juta daripada Gobala.
Yang pastinya tekanan diberikan ke atas Gobala kerana Pas menyesal memberi tanah tersebut dan mereka telah dikhianati Gobala. Inikah wajah sebuah kerajaan Islam yang lebih suka membantu bukan Islam yang jelas menolak Islam semata-mata untuk kepentingan politik. Kelatekito.net

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular