Pas Akui Pembangkang Tidak Kuat DI Sarawak

KOTA BHARU, 25 Mac - Pas akui bahawa pakatan pembangkang tidak mempunyai pengaruh kuat dibumi kenyalang, Sarawak. Biar pun pemimpin sekutu pembangkang iaitu Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah melancarkan pelbagai propoganda bersama lidah rasmi Pas Harakah dengan tuduhan bahawa ketidakadilan piliharaya Dewan Undangan Negeri (DUN) Serawak bakal berlaku, pengaruh pembangkang masih kecil.
Pengarah Pilihanraya Pas Kelantan, Abdul Fatah Harun berkata piliha raya Negeri Sarawak yang bakal berlansung pada 16 April depan sebenarnya banyak memberi kelebihan kepada Barisan Nasional (BN) untuk terus berkuasa walau pun pihak pembangkang akan bermati-matian menentang BN. Beliau berkata Pas hanya menumpukan sekurang-kurangnya tiga atau lima kawasan untuk bertanding termasuk di Beting Maro yang didakwanya mempunyai penyokong yang ramai disana.
"Pas hanya tewas 800 undi sahaja di Beting Maro pada pilihanraya yang lalu dan Pas Kelantan menwarkan khidmat untuk membantu jentera Pas disana. Selain itu Pas juga diperuntukan beberapa lagi kawasan di Sarawak dan apa pun kita akan bermati-matian jika diberi peluang bertanding," katanya.
Abdul Fatah berkata pihak pembangkang akanberhati-hati berkempen diSarawak kerana khuatir isu yang dibawa akan memerangkap diri sendiri berdasarkan kepada setuasi budaya yang berbeza dengan semenanjung. "Kita bawa isu yang munasabah sahaja untuk di Sarawak tetapi kita akui oembangkang termasuk Pas tidak kuat seperti disemenanjung," katanya. Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah menetapkan penamaan calon bagi pilihanraya itu pada 16 April manakala pengundian pada 16 April-kelatekito.net

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular