55expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass='>

Klik to Cala Huala

Klik to Cala Huala
Klik to Cala Huala

Bela diri atau cabut lari, mana satu pilihan bagi Anwar?

Alhamdulilah, berlawanan dengan tanggapan banyak pihak bahawa Anwar mungkin dibebaskan dan diepas tanpa perlu dipanggil bela diri, akhirnya Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah memerintahkan Anwar membela diri atas pendawaan liwat yang dikenakan keatasnya.


Pada ketika, ini satu lagi kejayaan kepada sistem keadillan di Malaysia terutama dalam kes membabitkan Anwar bila kita melihat pertama kali dalam sejarah pelbagai jenis manipulasi dalam sistem perundangan yang digunakan bagi melewatkan kes sehingga mencecah sehingga lebih 50 kali.


Keputusan ini juga menunjukkan sebelah kaki Anwar sudah jejak ke dalam Sg Buluh semula, tempat jatuh lagi dikenang kata orang, ini kan pula tempat menerima hukuman.


Kita yakin Anwar dan pengikutnya akan memberikan seberapa benyak alasan atas keputusan yang dibuat oleh Mahkamah Tinggi itu, kita rasa itu adalah tindakan biasa yang dilakukannya dari kes liwat yang pertama lagi. Konspirasi lah, entah apa-apa lagilah. Kalau video yang jelas tunjuk muka dia pun dia boleh nafi, apa lagi yang tidak ada video.


Cuma yang kita tidak faham ialah kenapa Mahkamah masih lagi membiar Anwar bebas sementara menunggu proses membela dirina yang dijangka pada hujung bulan Jun ini kerana ada  banyak kemungkinan yang Anwar akan melarikan diri.


Sekarang ini banyak betul cubaan untuk membunuh dan mengapa-ngapakan ahli keluarga Anwar, atas alasan apa yang kita tidak pasti. Dan tidak mustahil semua alasan ini akan digunakan untuk menjustifikasikan tindakannya untuk melarikan dirinya dan keluarga sudah terancam.


RPK sudah membuktikan bahawa duduk diluar negara adalah amat mudah dari menghadapi proses perundangan di Malaysia. Jadi kita harap sesuatu perlu dilakukan sekurang-kurangnya memegang pasport Anwar bagi mengelak sebarang usaha untuk melarikan diri bagi mengelak hukuman. Kalu susah sangat, tahan saja dia didalam penjara sementara menanti terikh perbicaraan.


Pssstt..Hakim saja nak suruh anwar melarikan diri..jadi senang rakyat dah tak payah nak pertikaikan apa-apa lagi apabila orang lari makna sah lah salah nya. Pada ditahan dalam penjara pun dapat layanan istimewa dan semua ditanggung free buat rugi duit rakyat je..huhuhu..

2 ulasan:

  1. salam bro
    harap bro paham saja lah WHY brother Al Jub ni senang2 saja kemana mana nak pigi.
    1. menunjukkan tak ada orag nak bunuh ke, kacau ke, kidnap ke dan lain lain kat dia ni.. Free as wind blows the sprems away
    2. 20 tahun merengkok kat dalam penjara Sungai Buloh lama banget kot, so Mahkamah tersangat lah kesian dgn Al jub Al Anu war kasi chance untok berseronok dulu kelak akan kecarian Anu Anu an...
    3. ini menunjukkan Mahkamah Malaysia adalah adil dan seksama bukan konspirasi DS Najib UMNO/BN
    4. Rakyat akan menilai siapa yang benar dan siapa yang PANDI KUTTY sebenar...
    5. lu orang PR piki sendiri untok menilai nya

    adious amigoes

    BalasPadam
  2. Waalaikumsalam..hati saya berat mengatakan bahawa Anwar akan mencari negara yang sesuai untuk mendapatkan suaka politik. Jadi eloklah dan saya cadangkan supaya di berlindung di Israel dan itulah negara yang paling sesuai untuknya.

    Perintah mahkamah supaya Anwar membela diri sudah jelas pada kita bahawa Anwar tetap bersalah, membela diri adalah jika dapat membuat rayuan meringankan hukuman.

    Pada pendapat saya Anwar akan hanya dipenjara tetapi hukuman sebat keatasnya mungkin digugurkan. Ini hanya yang saya fikirkan sahaja. walau apapun keputusan mahkamah kelak adalah muktamad dan diharap jangan ada mana-mana p[ihak mempertikaikannya.

    Sebabnya saya berkata begitu, Anwar telah dibela oleh peguam yang terpileh olehnya..

    BalasPadam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog K.B.E