Tok Guru, apa hukum mungkir janji?

Apakah gelaran yang paling sesuai kepada orang yang bersikap sebegini dengan kedudukan yang disandang nya sekarang?

Nak kata nyanyok tak nampak lagi tanda nyanyoknya..! Nak kata ulama siapa yang iktirafkan? Nak kata pemimpin yang berjasa, ehh..apa jasanya? Nak kata orang yang berkuasa dah 20 tahun mentadbir negeri kemudahan rakyat pun banyak yang terabai.

Nak kata tokoh Islam yang boleh dijadikan teladan yang baik, cakapnya banyak yang tak serupa bikin dan bikin tak serupa cakap? Banyak mengeluarkan fatwa entah dari kitab mana yang dikutip w.a

Nak kata orang yang berwibawa dan pemimpin yang berkemampuan jalan pun dah terhegeh-hegeh masih lagi gila kuasa..!!


KOTA BHARU, 13 Mei - "JIKA MAHATHIR LETAK JAWATAN HARI INI, ESOK SAYA JUGA AKAN LETAK JAWATAN," Itu merupakan ungkapan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat ketika beliau beria-ia mendesak Mahathir meletak jawatan tetapi selepas 10 tahun Mahathir berhenti Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan masih lagi kekal disini. (DULU YANG BERCAKAP MULUT DIA KE..ATAU PONGGONG DIA YANG BERCAKAP?)


Apakah itu satu janji? jika janji apa hukumnya jika mungkiri? Hari ini Nik Aziz yang sering uzur dan lanjut usia mengumumkan akan terus bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13.


Daripada bertanding lebih baik, Nik Aziz berehatdi rumah dia tidak mampu duduk lama dalam mesyuarat dan tidak mampu untuk berjalan jauh. Bagaimana seorang ketua membuat keputusan jika dia sendiri tidak mampu untuk meninjau projek dan hadir dalam mesyuarat. Penyudahnya dia akan ditipu oleh orang harapan sendiri kerana tidak tahu hujung pangkal.


CONTOH PALING MUDAH BAGAIMANA MENANTUNYA, ABDUL HARIFFAHMI YANG JUGA BEKAS CEO PERBADANAN MENTERI BESAR KELANTAN (PMBK) MENIPU DALAM PROJEK BAZAR TOK GURU SEHINGGA KERAJAAN PAS KELANTAN MENGALAMI KERUGIAN RM50 JUTA , ITU WANG RAKYAT, WANG SEBANYAK ITU BOLEH DIBINA 1250 BUAH RUMAH UNTUK GOLONGAN MISKIN TEGAR (50JUTA +40,000)


Inilah akibatnya mabuk kuasa tetapi tak tahu mentadbir.....!!!

1 ulasan:

  1. Assalam
    tolong delete gmbar Tuan Guru yg sgt mngaibkan ini.saya khuatir malaikat tidak akan henti mncatit dosa saudara.dia sudah meninggal dan sudah tidak ada peluang saudara mohon maaf melainkan hentikan penyebaran aib ini

    BalasPadam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular