Kita Imbas Kembali Kerajaan Pasir Bedengung!

Kerajaan bawah pokok ilham dari Paktan Rakyat

Pada petang hari sambil berehat-berehat, terkenang saya kepada sebuah filem arahan Allahyarham Tan Seri P. Ramlee kalau tak silap saya judul filem tersebut bertajuk Laksamana Doremi.

Lebih kurang kesah filem tersebut runtuh dan ranapnya sebuah kerajaan negeri yang diberi nama iaitu negeri Pasir Bedengung. Jadi direngkaskan lagi cerita tersebut bila dah ranap negeri dan singgahsana maka bersidanglah segala menteri-menteri tersebut dibawah sebatang pokok.

Inilah yang terjadi kepada kerajaan tersebut di Negeri Perak tidak berapa lama dahulu setelah Barisan Nasional merampas kembali kuasa takbir dari kerajaan Pakatan Rakyat.

Hihihi...sajalah kita imbas sebagai kenangan dari kesah sebuah filem hingga kepada kesah yang benar-benar terjadi..macam tak cayalah mangkok-mangkok diatas ini boleh berbuat lawak. nasib baik kat pokok tu tiada penyengat atau tebuan..kalau tak dah pasti menteri-menteri tersebut lari lintang pukang meninggalkan kerajaan bawah pokok.

2 ulasan:

  1. KERAJAAN POKOK BERDEGUNG MCM TU LE BROO. BERANGAN BWH POKOK MINTAK ILHAM MCM MANA NAK PUNAHRANAHKAN NEGARA NI KEHKEHKEH

    BalasPadam
  2. Kalau kita perhatikan ya Jeffry, mereka-mereka tu macam tak ceria je..nape..ek..?

    BalasPadam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog K.B.E

FB

Catatan Popular

  • KOTA BHARU, 30 April - Jenayah seksual membabitkan remaja di daerah ini kian membimbangkan apabila tujuh kes rogolmelibatkan sesama pelajar ...
  • Cala Huala adalah sejenis herba tradisional Peru dan perumusannya telah berkesan membantu beribu-ribu orang yang berpenyakit. Ia boleh...
  • latest issue: Gambar-gambar Wan Norazlin Baik Punyer
  • Minyak lintah tok wan, berkesan untuk besar dan panjangkan zakar. Untuk perempuan pula besarkan payudara dan anjalkan ponggong. Bermin...
  • Service courier Gdex cawangan Tasek di Ipoh memang celaka. Banyak membuat menyusahkan pengguna termasuk diri saya sendiri. Semua barangan ...
  • Produk Durianee khusus untuk lelaki sahaja FUNGSI DURIANEE . Mencairkan darah . Melancarkan perjalanan darah . Merawat kese...
  • Cala Plus adalah sejenis herba tradisional Peru dan perumusannya telah berkesan membantu beribu-ribu orang berpenyakit
  • DOXLIM Fiber Rahsia Unggul untuk Penyahtoksikan, Pembersihan & Pencantikan Badan Anda! Sekotak mengandungi 15gm X 15 uncang. Harga...
  • Penarikan balik darjah kebesaran Kelantan daripada Dr Mahathir Mohamad memberi isyarat jelas bahawa YDP Agung yang juga merupakan Sultan...