55expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass='>

Klik to Cala Huala

Klik to Cala Huala
Klik to Cala Huala

Kita Imbas Kembali Kerajaan Pasir Bedengung!

Kerajaan bawah pokok ilham dari Paktan Rakyat

Pada petang hari sambil berehat-berehat, terkenang saya kepada sebuah filem arahan Allahyarham Tan Seri P. Ramlee kalau tak silap saya judul filem tersebut bertajuk Laksamana Doremi.

Lebih kurang kesah filem tersebut runtuh dan ranapnya sebuah kerajaan negeri yang diberi nama iaitu negeri Pasir Bedengung. Jadi direngkaskan lagi cerita tersebut bila dah ranap negeri dan singgahsana maka bersidanglah segala menteri-menteri tersebut dibawah sebatang pokok.

Inilah yang terjadi kepada kerajaan tersebut di Negeri Perak tidak berapa lama dahulu setelah Barisan Nasional merampas kembali kuasa takbir dari kerajaan Pakatan Rakyat.

Hihihi...sajalah kita imbas sebagai kenangan dari kesah sebuah filem hingga kepada kesah yang benar-benar terjadi..macam tak cayalah mangkok-mangkok diatas ini boleh berbuat lawak. nasib baik kat pokok tu tiada penyengat atau tebuan..kalau tak dah pasti menteri-menteri tersebut lari lintang pukang meninggalkan kerajaan bawah pokok.

2 ulasan:

  1. KERAJAAN POKOK BERDEGUNG MCM TU LE BROO. BERANGAN BWH POKOK MINTAK ILHAM MCM MANA NAK PUNAHRANAHKAN NEGARA NI KEHKEHKEH

    BalasPadam
  2. Kalau kita perhatikan ya Jeffry, mereka-mereka tu macam tak ceria je..nape..ek..?

    BalasPadam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog K.B.E