Kenapa BN Sukar Menang Kerusi Di Bandar Ipoh Dan Bandar-bandar Yang lain?

Persoalan mengapa Barisan Nasional sukar mendapat undi di bandar di Perak dan juga di bandar-bandar yang lain, hanya boleh di jawab oleh pemimpin MCA dan Gerakan sahaja.


Ini kerana, hanya kedua-dua parti komponen itu sahaja yang menjadi penentu kemenangan  Barisan Nasional di bandar-bandar khususnya (Ipoh)


Ketua UMNO Bahagian Ipoh Timur, Sanator Datuk Azian Osman memberitahu hal ini patut disedari oleh pemimpin parti berkenaan kerana rata-rata pengundi di bandar adalah dikalangan masyarakat kaum China.


Justeru hanya pemimpin MCA dan Gerakan sahaja yang boleh menjawab persoalan mampukah BN mendapat kemenangan di kawasan bandar besar.


"Jika tanya saya kenapa BN susah nak menang dan dapat undi di kawasan bandar...saya tidak dapat menjawabnya ...sebaliknya soalan yang sama perlu di ajukan kepada pemimpin MCA dan Gerakan.


"Kita boleh lihat, jumlah pengundi Melayu di bandar besar tidak ramai..yang ramai adalah masyarakat kaum China...jadi tidak wajar soalan ini di tanya kepada pemimpin UMNO.


Tambah Azian lagi, apa yang dilihat sekarang adalah pengundi kaum China lebih cenderung untuk mengundi parti pembangkang. Jadi, pemimpin BN harus sedar bahawa parti itu hanya boleh menang apabila masyarakat China menyokong BN. Terdahulu Azian ditemui selepas menghadiri Persidangan Veteran Umno Bahagian Ipoh Timur di Kampung Temiang, Ipoh semalam.    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular