Wikileaks dedah 19 ‘aktor pengaruh’ dalam kitar politik Najib - The Malaysian Insider

KUALA LUMPUR, 19 Mei - Kabel diplomatik Amerika Syarikat  (AS), yang terbocor dan disiarkan oleh Malaysia Today hari ini menyenaraikan 19 pemimpin bisness utama sebagai "aktor-aktor berpengaruh" dalam kitar politik Datuk Seri Najib Razak dua tahun selepas menjadi perdana menteri.

Najib kini berada di AS sempena lawatan kerja.

Maklumat kabel itu, yang ditulis kauselor politik D.Clark untuk membantu Jabatan Negara AS meneliti pentadbiran dan keputusan -keputusan dasar Najib, adalah yang pertama diterbitkan menerusi Malaysia Today, kendalian Raja Petra Kamarudin, selepas ia
klik disini - Wikileaks dedah 19 ‘aktor pengaruh’ dalam kitar politikNajib - The Malaysian Insider menanda tangani memorandum persefahaman dengan Wikileaks, Isnin lalu.

2 ulasan:

  1. RPK DEAL DGN JULIAN ASSANGE UTK AIBKAN NAJIB. BIARPUN SUMBER TU LOM TENTU KESAHIHANNYA TP ANUWAR TERPAKSE GUNE SEGALA LOBANG UTK SURVIVE DR SG BULOH.

    MAKIN DIA NAK SOROK MAKIN BYK SKANDEL2 DIA AKAN TERBONGKAR OLEH BEKAS2 AHLI DIA SENDIRI KEHKEHKEH

    BalasPadam
  2. Entah Jeffry: Itulah sebabnya dalam politik ni saya bersikap berkecuali. Cuma saya tidak akan lepaskan mana-mana pihak yang saya dapati tidak betul hala tuju yang sebenar maka saya akan buat komen dan juga saya sedia ditegur jika saya juga didapati membuat sebarang kesilapan sama ada secara sengaja atau pun tidak sengaja.

    BalasPadam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular