Lalat hijau mula berterbangan

AZIZ BARI KEMBALI BERLAGAK PANDAI

Tiada apa-apa yang menghairankan jikalau Aziz Bari yang dikatakan pakar perlembagaan dan pakar undang-undang mendakwa sistem perundangan di Malaysia sudah hancur berkecai kerana Anwar Ibrahim perlu membela diridiatas dakwaan meliwat bekas pembantu peribadinya, Saiful Bukhairi Azlan.

Aziz bari yang merupakan pencacai yang terhutang budi dengan Anwar Ibrahim terutama apabila dia mendapat tempat di Universiti Islam Antarabangsa pada waktu Anwar menjadi Menteri Pelajaran (Pendidikan), sebenarnya telah lama menjalin hubungan dengan Anwar Ibrahim. Hubungan yang bermula pada tahun 1970-anitu terjalin pada ketika Anwar masih lagi presiden ABIM. Aziz Bari pula adalah Peresiden Persatuan Kebangsaan Pelajar-Pelajar Islam Malaysia (PKPIM), manakala pencacai Anwar yang bernama Khalid Jaafar pula adalah Timbalan Presiden PKPIM.


Maka apabila Aziz Bari membuat pembelaan, dia sebenarnya tidak pernah bercakap berdasarkan keilmuan mahu pun perkara yang benar. Dia hanya akan  bercakap selagi perkara yang dicakapkannya berpihak kepada Anwar Ibrahim. Lebih tepat lagi, Aziz Bari adalah proksi Anwar untuk memperlihatkan Ketua Umum PKR itu sebagai seorang manusia yang bijaksana, walaupun dia tidak lulus kertas Ekonomi semasa STP dan pengajiannya di Universiti Malaya juga diragukan, memandangkan sepanjang dia menjadi pelajar, Anwar tidak banyak belajar, sebaliknya lebih banyak menimbulkan huruhara.
Apabila hakim Zabidin Mat Diah memerintahkan Anwar membela diri, perkara pertama yang disebut oleh Aziz Bari ialah hakim mengikut telunjuk UMNO dan Najib Abdul Razak. Kata-kata ini jugalah yang diulangi oleh Anwar Ibrahim.
Aziz Bari berpendapat, apabila Anwar di perintahkan membela diri, keadilan sudah tidak ujud lagi. Keadilan dan undang-undang bagi Aziz Bari yang pernah cuba memanipulasikan kedudukan sultan-sultan Melayu sebelum ini, hanya apabila Anwar dibebaskan daripada sebarang tindakan undang-undang dan semua orang berpendapat Anwar yang Anwar tidak bersalah.
Sila klik disini untuk seterusnya -  AZIZ BARI KEMBALI BERLAGAK PANDAI | peraktoday.com

3 ulasan:

  1. slogan lu x memihak, ternyata lu penjilat umnogok, gua tertipu dgn slogan lu..porahhhhh

    BalasPadam
  2. AIKKK ANON 10.35 NI SESAT JLN KE PER? SALAH MASUK RUMAH KOT. DAH LE X BG SALAM. MASUK UMAH ORG LAGI NK MARAH2 LA PLAKKK..KLU WAK TAK PUAS ATI PEGI BERENANG LA WAKK HUHUHU

    BalasPadam
  3. Ayo..yo Jeffry, sana atas ANON 10.35 itu bukan wally selipor punya worangk, tapi ini 100% Anuvaji punya juburi..pasal kita tengok sana dia ada kata porahhhh....!!!

    BalasPadam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular