Kerajaan Pas Membuktikan Mereka Tidak Suka Buat Kebajikan

Pas sudah membuaktikan belang mereka sebenarnya apabila mereka bertindak kejam dengan tidak memperdulikan rayuan oleh pihak Universiti Utara Malaysia (UUM) bagi mengurangkan jumlah cukai tanah sebanyak lebih sejuta ringgit.

Sikap sebenar mereka telah di tunjukkan kepada rakyat apabila kerajaan negeri itu nampaknya tidak berminat dalam menyumbangkan ilmu kepada rakyat kerana mereka sebenarnya suka rakyat menjadi kurang pandai supaya mereka senang ditipu oleh pemimpin mereka yang ingin pengikut mereka hanya percaya seratus peratus kepada mereka 

Kerajaan Negeri Kedah sepatutnya membantu universiti itu supaya dapat beroperasi dengan cekap agar memberikan kemudahan pembelajaran kepada kedua-dua pihak pengurusan dan para pelajar yang tinggal didalam kampus.


Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin selaku Menteri Pengajian  Tinggi berkata hari ini  adalah satu ujian kepada kerajaan Pas tentang sumbangan mereka terhadap ilmu untuk membantu rakyat. Beliau menambah kalau kerajaan negeri tidak mahu sambung pemberian rebat cukai tanah, mereka tidak mereka tidak bolih berbuat apa-apa dan UUM perlu bayar kepada kerajaan Kedah tetapi ini membuktikan sikap kerajaan Pas Kedah.

Pakatan Rakyat menawarkan kerajaan kebajikan. Jika nak beri rebat pada sebuah institusi pengajian tinggi awam yang selam ini telah berbakti mencurah ilmu kepda penuntut pun tidak mampu atau lebih tepat lagi tidak mahu, maka kita sudah tahu tembelang sebenar Pas  dan Pakatan Rakyat yang sebenarnya tidak berminat untuk membuat kebajikan kepada rakyat tetapi lebih mengutamakan kepentingan peribadi.

Kerajaan Pakatan Rakyat sebenar indah khabar dari rupa. Kononnya ingin menggantikan UMNO tapi pentadbiran mereka di dalam negeri Kedah dan Kelantan pun tunggang terbalik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular