Bukan sekadar geli perut malah bontot juga terasa geli

Puak pakatan Haram
PEMBANGKANG RAMAI PEMIMPIN TARIKH LUPUS!


Naik loya tekak melihat pembangkang berkempen antaranya memainkan isu Taib Mahmud sudah 30 tahun menjadi Ketua Menteri.

Apa mereka tak sedar, pembangkang merupakan paling ramai pemimpin sudah melepasi tarikh lupus tetapi masih tidak ada tanda -tanda mahu meletak jawatan.

Masih mahu berpaut  dengan gelaran YB sampai mati walaupun sumbangan kepada rakyat kian merosot. Lihat sahaja umur Lim Kit Siang, bapa Guan Eng si Ketua Menteri Pulau Pinang dan mentunya Betty Chew (Adun di Melaka). Sudah melepasi 70 tahun. Berpindah randah Kit Siang mencari tempat selamat untuk terus kekal bergelar YB, bermula seawal 1969 di Kota Tinggi, Kit Siang sudah 42 tahun jadi wakil rakyat!

Lihat pula Karpar Singh, peguam berkerusi roda yang terlalu sibuk dengan firma guamannya tetapi masih tidak  mahu melepaskan jawatan YB. Karpal yang anaknya Gobin Deo juga adalah YB. Karpal dah berusia 71 tahun. Dia jadi wakil rakyat seawal 1974 di kerusi Alor Star, dah 37 tahun dalam politik.

Satu lagi yang nak bergayut sampai mati dengan gelaran YB ialah Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat. Dah melepasi 80 tahun usianya. Selalu sakit. Keluar masuk hospital. Dipilih sebagai YB Pengkala Chepa pada tahun 1967. maknanya dah 44 tahun jadi TB. Lamanya sangat tuuuu!Bagilah ruang pada orang pada muka baru.

Hadi Awang pula berusia 64 tahun. Dipilih sebagai YB di Marang pada tahun 1982. Dah hampir 30 tahun. Akhir sekali Anwar Ibrahim yang dipilih sebagai YB Permatang Pauh pada tahun 1981, kini sudah 30 tahun dalam politik.

Inilah yang dikata cakap tak serupa bikin, air ludah jatuh kemuka sendiri. Dasar Pakat Kelentong Rakyat. Hampasssssssss.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular