Akhbar Rasmi PKR Tidak Habis-habis Menipu!! Kali Ini Harun Din Jadi Mangsa

KUALA LUMPUR 27 April - Tidak habis-habis menipu....itulah gambaran yang boleh diberikan berkanaan Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr Harun Din yang menafikan sekeras-kerasnya laporan akhbar Suara Keadilan  yang memetik beliau sebagai berkata, hukum membaca Utusan Malysia adalah haram seperti disiarkan lidah rasmi Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

Menurutnya, beliau tidak pernah menasihatkan orang ramai supaya jangan membeli Utusan Malaysia dengan alasan ia menyibarkan fitnah seperti dilaporkan akhbar berkenaan semalam. "Semasa dihubungi wartawan Suara keadilan tiga hari lalu, pemberita berkenaan meminta saya mengulas hukum bagi berita berbentuk fitnah dan dia lansung tiada menyebut Utusan Malaysia, jadi saya beri pandangan umum saya terhadap fitnah dalam pemberitaan.


"Jadi saya langsung tidak mengaitkan Utusan Malyasia dan saya anggap  ia disalah lapor  tetapi tidak tahu  mengapa ia jadi begitu, saya enggan ulas mengenai kekhilafan itu kerana tidak mahu panjang cerita. "Saya ingin menegaskan bahawa saya tidak akan mengeluarkan kenyataan bodoh sebegitu (baca dan beli Utusan Malaysia haram) kerana saya sendiri membaca Utusan Malaysia," katanya kepada Utusan Malaysia pada hari ini.

Haron diminta menjelaskan laporan muka depan dua lidah rasmi PKR itu semalam yang kononnya memetik beliau sebagai mengeluarkan hukum membaca serta membeli akhbar Utusan Malaysia sebagai haram kerana mengeluarkan berita berunsur fitnah.

Dalam pada itu, beliau masih lagi memikirkan tindakan sewajarnya yang akan diambil ke atas Suara Keadilan ekoran "kesilapan" laporan berkenaan."Saya dihujani panggilan dan khodmat pesanan ringkas pelbagai pihak akibat kesilapan laporan itu tetapi tengok dahulu keadaansehingga minggu hadapan (untuk mengambill tindakan ke atas Suara Keadilan)," jelasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular