Sah Husam Bertanding AJK Pusat

Datuk Husam Musa
Kota Bharu - Seperti yang dijangkakan kelatekito.net sebelum ini, Datuk Husan Musa tidak menawarkan diri untuk bertanding jawatan-jawatan utama seperti Naib Presiden, Timbalan Presiden dan Presiden pada Muktamar Pas kali ini.


Husam sebaliknya menawarkan diri untuk bertanding jawatan ahli jawatakuasa Pas Pusat sahaja biar pun dia telah mendapat pencalonan untuk bertanding jawatan Presiden Pas untuk mencabar Datuk Seri Abdul Hadi Awang.


Sebagai seorang politikus, Husam amat bijak membuat percaturan, dia mengambil langkah yang amat berhati-hati kerana setuasi politik negara pada masa sekarang agak sukar untuk dibaca ditambah pula dengan kedudukan pembangkang yang semakin goyah.


Husam merupakan seorang pemimpin muda yang mempunyai visi malah menjadi penggerak utama dalam melakar pembangunan ekonomi Kelantan. Lagi pun Husam mendapat sokongan Pas Kawasan Bukit Bintang yang ternyata mempunyai hubungan rapat dengan DAP. Ini menunjukkan pencalonan Huasam sewajarnya perlu diberikan perhatian kerana dia mewakili suara orang muda dan sekutunya DAP yang mahukan perubahan dalam Pas.


"Saya ucapkan terima kasih kepada Pas Bukit Bintang kerana mencalonkan saya sebagai presiden tetapi saya terpaksa menolak, buat masa sekarang saya ingin memberi tumpuan kepada Kelantan untuk menghadapi pilihan raya umum. "Saya mempunyai hubungan yang baik dengan ustaz Haji Hadi (Presiden Pas), beliau yang mengambil saya untuk terus bekerja dengan Pas. Untuk apa saya bertanding Naib Presiden, jawatan Timbalan Presiden saya bagi dekat orang lain untuk bertanding," demikain kata Husam.


DENGAN KENYATAAN INI, BANYAK KESIMPULAN YANG BOLEH BUAT. TERPULANG KEPADA ANDA UNTUK FIKIRKAN.-KELATEKITO.NET

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular