MELAYU/BUMIPUTRA DALAM BAHAYA . (BAHAGIAN 1) | Isuhot Dot COM

Cina kaya, mungkin inilah perkataan yang paling sesuai untuk ditafsirkan gambaran dan situasi politik terbaru tanah air. Isu terpenting disini adalah Cina menolak Barisan Nasional, atau ayat yang lebih tepat dan pedas Cina menolak kerajaan domonasi Umno. Umno mengikut tafsiran wikipedia adalah parti yang didominasi oleh orang Melayu. Apa itu bangsa Melayu? Melayu itu mengikut tafsiran perlembagaan (undang-undang utama negara) adalah beragama Islam, berbahasa Melayu, mengamal tatacara budaya bangasa Melayu. Dalam kita wikipedia, negara Malysia khususnya Melayu telah membuat perjanjian berani? berani kerana dalam perlembagaan negara Malysia, telah ditetapkan pasangan Melayu itu hendaklah berugama Islam.
Dalam mana-mana sejarah bangsa dan negera seluruh dunia, mereka sekali tidak pernah mensyarat wajikan kedudukan nilai bangsa itu dengan pegangan agama.

Cuma orang Melayu sahaja yang sanggup, mampu, berani untuk membuat demikian. Bangsa Melayu yang dipasangkan dengan Islam, telah ditetapkan dalam secara sah dalam kedudukan perlembagaan negara.
Klik disini - MELAYU/BUMIPUTRA DALAM BAHAYA . (BAHAGIAN 1) | Isuhot Dot COM Sejarah Melayu bermula perkisahannya dengan pemelukan Parameswara terhadap agama Islam. Sejarah pengkisahan Melayu ini panjang, ada liku naik dan turun, gembira dan nestapa.

Dulu, Melayu tumbang bukan kerana kekuatan musuh sebaliknya ada sekelumit manusia munafikyang sanggup menjadi barua kepada imperialisme penjajah. sila klik link diatas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular