55expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass='>

Klik to Cala Huala

Klik to Cala Huala
Klik to Cala Huala

Anwar pecah tembelang sendiri bahawa dia memang penzina dan peminum arak

KUALA LUMPUR, 29 April - Laporan Utusan Malaysia hari ini: Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam nada berang hari ini mempertikaikan soalan wartawan ketika ditanya sama ada beliau akan menyahut cabaran ahli perniagaan, Datuk Shazly Eskay untuk bersumpah laknat di Masjid Amru Al-As di Bandar Baru Sentul, selepas solat Jumaat.


Katanya, beliau tidak pernah di minta oleh sesiapa untuk mengangkat sumpah. "Ikut hukum siapa nak bersumpah? hukum mana yang suruh angkat sumpah. Tak boleh jawab, ok tak payah," katanya lagi menjawab soalan seorang wartawan dalam nada tinggi.


'Anwar menegaskan bahawa dalam hal seperti itu orang yang mahu mengangkat sumpah harus bebas daripada dosa besar iaitu tidak pernah minum arak dan tidak berzina'


Kenyataan Anwar diatas menunjukkan secara tidak langsung Anwar tidak berani sumpah laknat kerana beliau telah melakukan perbuatan zina dan minum arak, itu tidak termasuk tuduhan meliwat.


Kenapa PAS masih lagi mempercayai dan bekerjasama dengan pemimpin seumpama itu yang cenderung kepada perkara mungkar. Dimana nilai moral PAS, terutama Mursyidul Am PAS  Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang terlalu menyanjungi Anwar ini.


Kata orang tua, kalau hendak kenal siapa orang itu, kita tengok kawan dia perangai macam mana. Kerana kawan mencerminkan sifat kita dan mempengaruhi perangai kita, kata seorang penulis yang tersenyum setelah membaca laporan akhbar perdana.

Anwar yang kena tuduh, Kit Siang yang meroyan..

Video seks part2 hanya melibatkan Anwar Ibrahim, tetapi kena si apek tua Kit Siang sibuk pula nak mnegecam polis semalam, media melaporkan yang Lim Kit Siang tak puas hati dengan kenyataan Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Khalid Abu Bakar kerana akan mendedahkan pelaku dalam video seks yang dikata mirip Anwar Ibrahim.

Lim Kit Siang juga bertegas mahukan polis mendakwa Trio Datuk T dan bukannya menganggu Anwar Ibrahim.Apek tua juga mahukan polis mengambil tndakan terhadap dalang penyebaran video itu kerana katanya ia akan menjatuhkan imej kerajaan kalau perkara seumpama ini dibiarkan.

Hairan juga...sejak bila pulak Kit Siang prihatin imej kerajaan ni? Bukankah dia dan geng pakatan, selalu dakwa kerajaan tak telus dan juga tak juga berkridibiliti? Sekarang ni sepatutnya dia gembira bila imej kerajaan terjejas pasal apa ada ahli Parlimen yang kuat maksiat seperti Anwar. Bukan benda ni menguntungkan DAP?

Hari tu Lim Kit Siang dah tuduh polis bekerjasama dengan UMNO-BN untuk menjatuhkan pakatan, sekarang ni dia memandai-mandai pula nak suruh polis ikut telunjuk dia. Kalau benarlah polis menyebelah kerajaan, maka Kit Siang tak perlulah bermimpi untuk tengok polis membiarkan Anwar bebas bergerak dalam negara.


Tapi, sekarang senario berbeza 
yang jadi, Anwar bukan setakat bebas berceramah dan menghina kerajaan, tetapi bebas keluar masuk negara. Ini sudah cukup jadi bukti jelas polis memang bersikap profesional dan telus menjaga keselamatan negara. Dan kalau polis ada hubungan sulit dengan kerajaan sekali pun, ia tidak menjadi isu besar sebab memang kerajaan yang bertanggungjawab bayar gaji kepada pihak polis. Bukan Kit Siang, Anwar ataupun Nik Aziz bayar gaji mereka tiap-tiap bulan.


Kalau penganut Pas boleh mengisytiharkan wala kepada PAS dan Nik Aziz hanya semata-mata kerana janji dapat tiket kesyurga, takkan lah pula pihak polis tak boleh buat taat setia kepada kerajaan yang memerintah? sekurang-kurangnya, semua kebajikan pihak polisdijaga dengan baik oleh pihak kerajaan. Bukannya seperti PAS yang hanya tau nak kaut duit ahli mereka sahaja.


Berbalik kepada Lim Kit Siang, mana bukti yang dia kata pihak polis telah berkompromi untuk menjatuhkan reputasi Anwar? Kit Siang juga tuduh polis adalah "pelakon tambahan" didalam video seks tersebut. Ini tuduhan yang berat kerana Kit Siang mempertikaikan kewibawaan polis. Sepatutnya, kalau benarlah Kit Siang dan juga pakatan tak percaya kepada pihak polis, kenapa mereka masih terhegeh-hegeh buat laporan polis bila mereka ditimpa masalah? semua ini secara tak langsung dah tunjukkan pemimpin-pemimpin pakatan ni cakap tak serupa bikin.


Mereka hanya percaya kalau keputusan polis atau mahkamah memihak kepada mereka. Tapi mereka salahkan semua pihak kalau mereka kalah dan keadaan tak menyebelahi mereka. Jadi, tak payahlah Kit Siang atau mana-mana pemimpin pakatan nak menghasut rakyat supaya benci kepada polis. Semua dah tak laku lagi..


Rakyat sekarang ni sudah semakin tahu permainan politik sebenar pakatan. Tunggu sehingga Piliharaya Umum akan datang, pasti rakyat akan menghukum semua pemimpin Pakatan yang hanya tahu berpolitik 24 jam tanpa memperdulikan rakyat dikawasan mereka.

Kalau Betul Fitnah, Kenapa Anwar Tidak Saman Trio Datuk ' T ' ?

KUALA LUMPUR, 28 April - Trio Datuk "T" menyifatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim hanya berani membuat laporan polis berhubung isu pendedahan rakamanvideo seks yang didakwanya membabitkan dirinya tetapi tidak berani untuk menyaman trio tersebut sepertimana dia menyaman Tun Mahathir.

Datuk Shazryl Eskay, Tan Sri Rahim Tamby Chik dan Datuk Shuib Lazim yang dikenali sebagai Trio Datuk T berkata, sekiranya pada tahun 2006, Anwar berani menfailkan saman fitnah bernilai RM100 juta terhadap Tun Mahathir kerana menuduhnya seorang homoseksual (bagaimanapun mahkamah rayuan telah membatalkan rayuan saman fitnah tersebut dan mengarah Anwar membayar kos), mengapa diatidak mengambil tindakan menyaman trio tersebut?

"Sekiranya benar Anwar bukan individu di dalam  video tersebut, mengapa sehingga kini dia tidak saman kami. Dia hanya membuat laporan polis kerana kami mendedahkan video tersebut. Dia mendesak tindakan dikenakan keatas kami kononnya mengedar video lucah tetapi kenapa tidak kemukakan saman?


"Bukanlah sebelum ini dia terlalu mudah mangambil tindakan saman terhadap sebarang kes yang dikaitkan dengan dirinya. Tetapi kerana kes ini tidak mengemukakan saman? Malah sehingga kini dia tidak berani menjawab lima soalan yang ditanya Datuk Eskay ," ujar Tan Sri Rahim Thamby Chik di pertemuan khas bersama UMNO-Online disini, hari ini.

Turut hadir di pertemuan tersebut adalah Datuk Shazryl Eskay dan juga Datuk Shuib. Selain itu, trio Datuk T juga menegaskan bahawa pendedahan berkenaan isu ralaman video ini sama sekali tidak ada kena mengena dengan konspirasi politik.

"Kebetulan awak dari UMNO, saya nak tegaskan, pendedahan ini tidak ada sebarang konspirasi politik. Saya tidak perlukan orang politik untuk pendedahan ini.

"Pendedahan ini juga adalah kerana kami rasa bertanggungjawab untuk menegakkan kebenaran. Kami mahu rakyat Malaysia tahu siapa sebenarnya manusia bernama Anwar Ibrahim, JIka ini dikatakan apa yang saya lakukan ini adalah unsur dendam , terpulang. Tetapi inilah kenyataan sebenar sikap Anwar Ibrahim yang hipikrit," katanya.

Datuk Eskay ketika diajukan soalan mengapa mendedahkan rakaman tersebut sedangkan  beliau adalah orang kepercayaan Anwar, beliau menjelaskan sudah muak menjadi orang suruhan Anwar. "Saya muak dengan sikap Anwar dan berbalik soalan kepada soalan kamu, tanya Chadra Muzaffar, Nalla Karuppan, Ezam dan Anuar Shaari mengapa mereka meninggalkan Anwar. Selepas itu baru saya jawab soalan kamu," jalas Datuk Eskay.

Sebelum ini , Candra Muzaffar (TimbalanPresiden PKR), Datuk Nalla Karuppan (Ketua Bahagian PKR Kepong), Ezam Mohd Noor (Ketua Pemuda PKR) dan Anuar Shaari (Setiausaha Anwar Ibrahim) mengambil tindakan meninggalkan Anwar Ibrahim apabila mula hilang kepercayaan terhadap kepimpinannya.

Beliau turut menjelaskan bahawa dia dan rakan-rakannya bertanggungjawab sepenuhnya diatas pendedahan ini yang dilakukan. Katanya, demi kepentingan negara dan nasib rakyat Malaysia, mereka bertiga sanggup menanggung segala akibat daripada pendedahan ini kerana semua yang didedahkan adalah kebenaranyang nyata-MediaIMNO

Oleh: Azlina Rosdy.

MASJID JADI GELANGGANG PERTARUHAN VIDEO SEKS

29, April 2011 - Situasi yang sempat dirakamkan wartawan jurugambar KL Pos yang turut membuat liputan secara lansung selepas solat Jumaat mencerminkan budaya penyokong-penyokong Anwar yang bertindak liar demi mempertahankan Pemimpin merka.

Beberapa wartaqan KL Pos sempat menemuramah beberapa jemaah yang menunaikan solat Jumaat di Masjid tersebut. Rata-rata terkejut deengan amukan penyokong-penyokong Anwar yang seolah-olah tidak terkawal dan seperti sudah dirasuk syaitan. Mereka mendakwa ada sebilangan pentokong PKR yang menggunakan kata-kata kesat termasuklan mencarut didalam rumah Allah tatkala tidak sampai 5 minit solat Jumaat selesai.

Mereka yang selama ini hanya mendapat maklumat perkembangan kes video tersebut melalui stesen televisyen hari ini membuka mata. Ternyata apa yang digambarkan oleh media-media tempatan benar sama sekali. Mereka menasihatkan agar penyokong penyokong Anwar tidak membuat sebarang kekacauan dan jejak ke masjid ini kerana ternyata mereka begitu samseng dan tidak menghormati rumah Allah.

Petang tadi berlaku kekecohan di kalangan penyokong penyokong Anwar bertempat di masjid Amru Al-As, Bandar Baru Sentul dan ianya bermula sejak jam satu petang menyebabkan pihak jemaah yang menunaikankan solat Jumaat tersebut tidak selesa dengan mereka.







Ini semua manusia bingung lagi bahalul, entah politik apa yang ingin puak ini pertahankan, buka saja buta mata tapi buta akal dan fikiran, tidak tahu membeza situasi masa san tempat serta cara yang sebenar untuk mempertikaikan sesuatu perkara. Manusia yang jahil pada zaman modern ini jalas kelihatan ada dimana-mana.

Video 2: Terjawab Sudah Persoalan Perut Buncit

Lihat sebelum memakai baju dan seluar dan selepas kemas berpakaian!

Lihat pada gambar diatas. Sebelum dan sesudah. Nampak sangat perut buncit itu ditutup apabila baju dan seluar dipakaikan. Jadi tiadalah isu berkenaan peryt lagi sebab semasa tak berbaju memang nampak jelas buncitnya tapi selepas berbaju semula, buncit itu hampir tidak kelihatan.

So apa lagi selepas ini?

Sebelum ini alasan yang sering digunakan penyokong pembangkang bagi menafikan pembabitan ketua umum mereka didalam video tersebut ialah soal perut, perut tak buncit. Malah, pelaku sendiri pun menjadikan soal buncit itu sebagai alasan untuk mengatakan yang dirinya tak bersalah.

Dengan penyiaran video terbaru ini, tahulah kita bahawa perut buncit itu memang tidak kelihatan bila baju dan seluar dikenakan. Jadi tanpa alasan perut, alasan apa lagi nak digunakan bagi menafi pembabitan dalam video tersebut?

Mungkingkah selepas ini isu 'belalai' pula? Alasan sama boleh digunakan, 'look like mine but not mine'...mungkin juga. Akan adakah satu lagi temuramah dirumah pelaku oleh isterinya (Kak Wan) bagi menafikan bahawa 'belalai' itu adalah milik suaminya? Rasa macam tidak, tapi kalau itu berlaku memang sesuai sangatlah sebab Kak Wan isteri,  kang orang lain sebut kang, lagilah menjadi isu.

Semakin lam semakin terserlah kebenaran disebalik penyebaran video klip ini. Sungguh pun pahit tapi mata tidak menipu. Jelas sangat si polan yang dimaksudkan ialah yang sama berada/beraksi didalam video tersebut.

Nak pertahankan apa lagi sebab semua sudah sama. Dari gaya berjalan, gaya membengkokkan badan, semua serupa. Soal perut yang dibangkitkan juga sudah tidak lagi relevan.
Sama-samalah kita tunggu penyudahhannya. Cerita yang trajis ini.

Panglima Harimau: Video Sumpah Laknat Dato Eskay Yang Wajib Di Tonton, Anwar Bila Lagi..??

Trio Datuk T sudah lafazkan sumpah laknat mengatakan lelaki yang beraksi dalam klip video tersebut Adalah Anwar Ibrahim, dan Anwar bila pula nak melafazkan sumpah laknat menafikan bukan beliau yang terlibat dalam video tersebut. sila klik tajuk diatas.


Video Papa: Tontonlah Demi Kebenaran Bukan Kelucahan

Sekarang penulis yakin, majoriti peminat alam siber sudah menonton video 'hebat' seorang Papa yang ada citi-cita untuk menjadi Perdana Menteri Negera ini. Tapi dalam keghairahan menonton aksi terlampau itu, ingatlah bahawa tujuan penyebaran video tersebut bukan untuk menonjolkan kelucahan tetapi untuk dijasikan panduan supaya orang ini tidak diangkat menjadi pemimpin kita.


Kalau orang di negara Eropah yang mengamalkan kehidupan seks bebas itu pun tidak boleh menerima pemimpin yang terang-terang terlibat dalam kegiatan tidak bermoral (at least tidak terakam), apatah lagi Malaysia yang agama rasminya Islam.


Jika Papa mengakui penglibatannya dalam aksi video seks tersebut, sudah tentu rakaman tersebut tidak akan sampai ketahap ini penyebarannya. Tetapi kerana dia degil, enggan meletak jawatan mahu pun bersumpah laknat, maka ini saja jalan untuk menunjukkan kepada rakyat 'warna ' sebenar orang yang bercita-cita nak jadi Perdana Menteri ini.


Dengan 'torpedo'nya yang sehatterdedah sekali.


Bila dikisar sikit-sikit, jauh dari nak percaya, pelbagai keraguan pula yang cuba ditimbulkan penyokong pembangkang atas nama membela pemimpin yang berkenaan. Rambutlah, perutlah, keadaan badan dan sebagainya. Sekarang bila disiarkan penuh, alasan lain pula yang dibagi kanapa video tersebut tidak patut ditonton. Kononnya video itu lucah, ghairah, tidak patut, tidak wajar dan sebagainya.


Apa yang ghairah sangat berkenaan orang tua ini berintiman dengan wanita 26 tahun pun, saya tidak pasti.


Tetapi pada penulis, penayangan video ini bukan untuk menunjukkan aspek kelucahan sebab kalau nak tunjukkan aspek itu, berlambak laman-laman web lucah dalam internet ini yang boleh dilayari. Sebaleknya, tujuan untuk menunjukkan kebenaran mengenai kisah gelap pemimipin yang dimaksudkan.


Selama hari ini dia menonjolkan dirinya sebagai seorang yang beriman, warak dan layak untuk memimpin sebuah negara Islam seperti Malaysia tapi siapa tahu rupanya dibelakang, dia adalah seperti mana yang kita tonton itulah.


Bini (walaupun dah agak kendur sana sini ada free) tidak diperdulikan, yang dari tanah besar yang diutamakan. Kita yakin, kalau dibawa kemahkamah, segala sistem yang ada akan dimanipulasi untuk kepentingandirinya, asal saja dia tidak terbabit dengankesalahan. Jadi ini sajalah jalan terbaik untuk menyakinkan rakyat dengan realiti sebenar orang ini, terpulang kepada rakyat untuk menilai.


Kalau tuduhan membunuh keatas Perdana Menteri dan isteri begitu mudah dipercayai penyokong pembangkang walaupun tanpa ada bukti yang kukuh, kenapa tayangan yang jelas bak cermin ini tidak pula mahu diterima?


Lagi pun presiden Pas sendiri mencadangkan dan menyokong agar keburukan pemimpin didedahkan selagi bersandarkan fakta. Dalam kes ini video adalah fakta kita. Jadi nasihat penulis lagi, tontonlah atas nama mencari kebenaran, bukan untuk melihat aksi terlampau penuh kelucahan. Kalu orang itu tidak berciti-cita menjadi Perdana Menteri, tidak ada masalah tapi sebab dia nak jadi Perdana Menteri, maka wajiblah kita tolak orang seperti ini.

Panglima Harimau: Panas Berapi..!! Mari Lihat Video Seks Anwar Ibrahim Full Version - Sebarkan..!!

Jika berminat nak tengok klip video seks dan saksikanlah siapa si pelakunya klik link kan atas tu..atas tu..heh..heh.

Terghezuttt nya hingga tak terkata !!!

Apabila ternampak sesuatu yang mungkin tak terduga olehnya, dan mungkin juga yang terlalu diminati oleh sesaorang itu maka terjadilah suatu spontan pada raut wajahnya saksikanlah aksi spontan dari pada pemuda-pemuda ini !!

Juru gambar ini pasti tidur malamnya tidak akan lena, bijik matanya akan terbeliak sepanjang malam, bila mengingatkan ada suatu benda telah memberi senyuman kepadanya !!

Dan pemuda ini, sudah pasti tidak payah menggunakan eye-mo lagi kerana matanya sudah terang terbeliak, tapi dia akan tertelan entah berapa banyak lalat atau kelekatu !!

Yang pemuda ini saya paling risau ? dari raut wajahnya dan bijik matanya ada kemungkinan dia akan jadi Dracula...hih..hih..

Serah DNA: Anwar berang bila diasak wartawan

Ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hadir ke ibu pejabat polis dearah Dang Wangi hari ini bagi memberi keterangan berhubung siasatan satu kes tayangan video lucah.

Beliau memberi keterangan hari ini ekoran laporang polis yang dibuatnya sehari selepas tayangan video berkenaan dibuat pada 21 Mac lalu.

Turut menemani beliau hari ini ialah peguam R Sivarasa, presiden PKR Wan Azizah, serta tiga orang wakil rakyat parti itu , Nurul Izzah, Nik Nazmi Nik Ahmad dan Tian Chua.

Anwar tiba pada kira-kira jam 2.50 petang dan dijangka akan memberi keterangan berhubung alibi beliau berhubung kejadian seks dalam rakaman kotroversi itu. Ini kali kedua Anwar memberi kenyataan berhubung perkara berkenaan selepas kali pertama pada 22 Mac lalu.

Anwar juga telah menafikan lelaki dalam video tersebut adalah dirinya. Anwar ketika bercakap kepada wartawan apabila selesai memberi keterangan kira-kira sejam selepas itu.kemudianya berang apabila ditanya berhubung sama ada beliau akan menyerahkan DNA beliau kepada polis.

"DNA apa?" soalnya beberapa kali kepada seorang wartawan yang menayakan soalan berkenaan. "Media adalah perkakas UMNO murahan," herdiknya lagi.

Peguamnya Sivarasa kemudiannya berkata dua orang pegawai polis yang merakam kenyataan Anwar juga telah mengemuka soalan yang tidak relevan ketika siasatan.

Beliau bagaimana pun enggan menyatakan apakah bentuk soalan yang dikemukan itu. Bagaimanapun, beliau tidak menyifatkan soalan berkenaan bertujuan untuk mengaitkan Anwar dengan kesalahan (incriminating) berhubung perlakuan seks dalam video berkenaan.

"Saya tidak fikir begitu sebab dalam laporan kita jelas kesalahan dilakukan oleh orang lain," katanya lagi. Tambahanya, laporan polis sebelum ini juga di buat berhubung dakwaan ugutan yang dilakukan oleh Datuk T melalui satu kanytaan oleh trio berkenaan.

"Mereka ugut, ancaman supaya (Anwar) letak jawatan. Ini satu implikasi jenayah. "Ini jelas satu tindakan terancang Umno BN untuk aibkan Anwar," tambahnya. Katanya, beliau tidak melihat polis bertindak dengan tegas dalam menjalankan siasatan kes ini.

Wali 'Selipor' Sudah Bagi Warning?




Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat, mengingatkan behawa tiada pihak yang berhak merakpas apa-apa daripada sesiapa, apatah lagi jika daripada negara yang berdaulat.

"Saya katakan, sepasang selipar pun tidak ada sesiapa yang berhak merampasnya dari tuannya yang asal, apatah lagi sebuah negari yang berdaulat.


"InsyaAllah, harapan saya mesej ini sampai kepada dunia," tulisnya Nik Aziz di laman twitter. Beliau yang juga Mursyidul Am Pas menyatakan demikian selepas pertemuan denganDuta Besar Amerika Syarikat ke Malaysia, Paul W Jones di pejabat menteri Besar Kelantan di Kota Bharu, tengah ini yang menyentuh mengenai isu Palestin.

"Tidak lupa saya tegaskan pendirian saya terhadap isu Palestin dan rasa tidak puas hati dengan polisi Amerika Syarikat di Palestin," Selain isu Palestin, menurut Nik Aziz, banyak perkara yang dibincangkan dengan Duta berkenaan seperti isu pendidikan, senario politik di Malaysia dan lain-lain.
PSSST...Hebat bunyinya wali selipor ini berkata-kata, tapi sayangnya cakap tak serupa bikin. Satu dua contoh sya nyatakan disini berkenaan isu Ladang Rakyat di Kelantan dan Isu Peniaga Pasar Lama di Arked UDA Kelantan. Tanah rak yat banyak yang telah menjadi mangsa sehinggakan pencarian nafkah mereka hilang dengan pengambilan tanah tersebut dan yang lebih di musykilkan maca mana orang India boleh layak dapat tanah Ladang Rakyat itu.


Bagaimana nasib 415 peniaga yang telah di tipu oleh wali 'selipor ini' tolong jawab?

Akhbar Rasmi PKR Tidak Habis-habis Menipu!! Kali Ini Harun Din Jadi Mangsa

KUALA LUMPUR 27 April - Tidak habis-habis menipu....itulah gambaran yang boleh diberikan berkanaan Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr Harun Din yang menafikan sekeras-kerasnya laporan akhbar Suara Keadilan  yang memetik beliau sebagai berkata, hukum membaca Utusan Malysia adalah haram seperti disiarkan lidah rasmi Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

Menurutnya, beliau tidak pernah menasihatkan orang ramai supaya jangan membeli Utusan Malaysia dengan alasan ia menyibarkan fitnah seperti dilaporkan akhbar berkenaan semalam. "Semasa dihubungi wartawan Suara keadilan tiga hari lalu, pemberita berkenaan meminta saya mengulas hukum bagi berita berbentuk fitnah dan dia lansung tiada menyebut Utusan Malaysia, jadi saya beri pandangan umum saya terhadap fitnah dalam pemberitaan.


"Jadi saya langsung tidak mengaitkan Utusan Malyasia dan saya anggap  ia disalah lapor  tetapi tidak tahu  mengapa ia jadi begitu, saya enggan ulas mengenai kekhilafan itu kerana tidak mahu panjang cerita. "Saya ingin menegaskan bahawa saya tidak akan mengeluarkan kenyataan bodoh sebegitu (baca dan beli Utusan Malaysia haram) kerana saya sendiri membaca Utusan Malaysia," katanya kepada Utusan Malaysia pada hari ini.

Haron diminta menjelaskan laporan muka depan dua lidah rasmi PKR itu semalam yang kononnya memetik beliau sebagai mengeluarkan hukum membaca serta membeli akhbar Utusan Malaysia sebagai haram kerana mengeluarkan berita berunsur fitnah.

Dalam pada itu, beliau masih lagi memikirkan tindakan sewajarnya yang akan diambil ke atas Suara Keadilan ekoran "kesilapan" laporan berkenaan."Saya dihujani panggilan dan khodmat pesanan ringkas pelbagai pihak akibat kesilapan laporan itu tetapi tengok dahulu keadaansehingga minggu hadapan (untuk mengambill tindakan ke atas Suara Keadilan)," jelasnya.

Resort Sungai Buloh Menunggu Ketibaan Al-Juburi

'Anugerah tuhan' dan peguam-peguam 'loyar buruknya' sudah tentu sedang kepeningan yang amat sangat sekarang, memandangkan keputusan penghakiman terhadap tuduhan meliwat pembantu perbadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan akan diputuskan pada 16 Mei.


Jangan risau sangat. Minyak cap kapak ada, panadol pun bolih telan. Kalau masih pening lagi, pergi lah ke luar nagara, balun pelacur atau mana-mana gigolo yang sudi melayan jika kena bayarannya. Kalau masih stres lagi, boleh dipanggil tukang urut yang disediakan khas untuk orang homoseksual. Memang ada jenis tukang urut yang sebegitu.


Nanti jangan ada orang yang pergi ke bangunan SPRM pulak untuk menghilangkan stres. Tapi kalau pergi pun, apa salahnya? Mungkin juga itu yang sebaiknya. Nanti bolehlah ambil peluang tuduh agensi  kerajaan jahat dan berkompirasi untuk menjatuhkannya dari bangunan tinggi.

Mungkin juga Al-juburi sudah mengambil peluang untuk menghilangkan air dalam kepalanya itu sewaktudi London baru-baru ini selepas lari dari medan peperangan di Sarawak.


Apa-apa saja mungkin dengan seorang yang begitu gila seks macam Anwar ini sampaikan sewaktu dia sedang menghadapi pertuduhan berat melakukan seks diluar tabii ke atas bekas pembantu peribadinya pun, masih sempat lagi melanggani pelacur. Mungkin juga lakonan sakit belakang dan memakai topeng leher akan bermula juga sedikit hari lagi. Inilah yang amat dinanti-nantikan sebab nanti sudah tentu dia akan memohon untuk melakukan pembedahan tersebut dilakukan.


'Deja Vu' karana apa yang pernah dilakonkan oleh Anwar Al juburi sudah tentu akan diulanginya kerana seseorang itu tidak tidak akan lari dari kebiasaan. Gambar CCTV yang jelas terpampang muka Al juburi yang tak sabar-sabar nak 'mengerjakan' Saiful juga jelas kelihatan di dalam CCTV yang telah di kemukakan kepada mahkamah.


DNA yang diperolehi dari tuala dan botol air berjenama Cactus juga telah dibuktikan sama dengan DNA seorang yang dinamakan 'lelaki y' yang telah diputuskan sebagai Al juburi. Al juburi juga sampai sekarang tidak mahu memberikan DNAnya secara sukarela, membuktikan  lagi dia ada sesuatu untuk disembunyikan.


Sokongan masyarakat gay dari luar negara juga membuktikan Al juburi mempunyai hubungan rapat dengan rangkaian persatuan yang menyokong gay lesbian. Semoga tindakan 'anugerah tuhan' itu pun tidak membuktikan dia sanggup melakukan apa saja untuk membuktikan dia tidak meliwat Saiful Bukhari.


Jadi buatlah keputusan sendiri;
oleh: Sarimah Abu Halim

Sudah Sah Dan Logik, Hujah Karpal Mengakui Anwar memang Meliwat

Salam semua pembaca budiman, mari kita analisis bersama hujah penggulungan Karpal Singh semalam berkenaan pembelaannya terhadap tertuduh anak guamnya Datuk Seri Anwar Ibrahim tentang kes meliwat Saiful.

Berbagai helah dan hujah selama dalam kes perbicaraan ini, digunakan oleh Karpal Singh. Untuk membebaskan Anwar Ibrahim dan sekali gus untuk menaikkan imejnya jika menang dalam perbicaraan ini yang menjadi sejarah dalam mahkamah di Malaysia mengambil masa yang terlalu lama.

Kita semua tahu kerjaya peguam selain mencari kebenaran fakta dalam setiap kes dan jangan juga kita tidak tahu, peguam juga terutamanya yang membela tertuduh akan mencari seberapa banyak tentang kesilapan dari berbagai sudut termasuk dari segi teknikal, hujah, saintifik, forensik dan berbagai-bagai lagi cara yang ada dalam kepala hotak mereka, untuk menyakin kepada Hakim perbicaraan yang hujah mereka adalah benar.

Mungkin ada kes yang sebegini si pesalah terlepas dari tuduhan dan hukuman, kerana bergantung sehebat mana kerja tukang pusing ini lakkukan. Tapi kita perlu ingat sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya tersembab juga kebumi.

Sebabnya saya katakan begitu ialah jika kita nilai dari hujah penggulungan Karpal Singh ada menyatakan yang "Saiful rela dirinya diliwat" secara tak lansung selain tujuan Karpal berkata begitu supaya Anwar tidak bersalah kerana dituduh meliwat Saiful. Sebagai menguatkan lagi hujah beliau, Karpal Singh mengatakan Saiful seorang anak muda yang gagah dan boleh bertindak keras kepada sipelaku (Anwar Ibrahim) tetapi kenapa dia (Saiful) tidak lakukan?

Lawyer Karpal poooo.Singh

Ok lah kita sokong hujah yang dikatakan oleh Karpal Singh Anwar memang meliwat Saiful tapi diatas kerelaan Saiful, jadi secara penilaian kita benarlah Anwar meliwat dan Anwar juga tidak bersalah (betul ke Tuan-Tuan semua)?

Sekarang mari pula kita ambil dan lihat kepada kes pembunuhan! setiap sipembunuh jika terdapat kesahehan dan bukti yang tidak diragui maka sipembunuh itu akan juga dijatuhkan hukuman mandatori digantung sampai mati.

Dan jika ada lagi kes pembunuhan disabitkan kesalahan jika berlaku kematian, sipesalah tidak digantung sampai mati sebaliknya dipenjara seumur hidup atau 20 tahun penjara. KENAPA? kerana dia membunuh tanpa niat. Jelaslah kepada kita akan keadilan undang-undang di negara kita ini.

JADI..! Karpal Singh dengan secara terang-terang sudah mangngkat bendera putih..! mengatakan Anwar meliwat Saiful denagn kerelaan tanpa paksaan. Perkara asasnya sekarang "HAKIM" yang mengadili kes ini tak perlu pusing kepala lagi? Keputusan sudah bolih dijatuhkan (contoh):meliwat dengan paksaan begini...hukumannya Oleh kerana meliwat dengan kereleaan begini.....hukumannya Jadi soalnya Anwar tidak terlepas juga dari hukuman, tentang Saiful yang kononnya didakwa oleh Karpal Singh terpulang pada budi bicara mahkamah.

Jika Anwar terlepas dari dijatuhkan hukuman kerana dia meliwat dengan kerelaan Saiful. Adakah anda bersetuju dengan keputusan ini? Saya rasa ramai yang setuju maksud saya ialah sipelaku akan terlepas dari hukuman kerana semuanya atas kerelaan (contoh) bila pasangan dihadapkan atas kesalahan khalwat atau zina akan terlepas juga macam mana si Anwar terlepas kerana mereka berkhalwat atau berzina atas kereleaan wallah hualam bissawab.


Di Gunung Kemukus Hubungan Seks Bebas Diperbolehkan (part 1)

Gunung Kamukus, Sragen, Jawa Tengah. Kawasan itu dikenal kerana keindahan alamnya. Ratusan bahkan ribuan daripada berbagai kota datang kesana hanya untuk berziarah dan ritual pesugihan. Perlaksanaa ritual sebenarnya biasa dilaksanakan setiap hari. Namun, terdapat hari-hari tertentu yang dipercaya membawa berkah tersendiri. Misalnaya, saat malam Jumaat Pon dan malam Satu Suro.


Lokasi utama yang ditiju para penziarah adalah makam pangeran Samodro dan para pengawalnya. Ada beberapa versi tentang mitos ini yang masing-masing mempunyai kepentingan sebagai alasan pembenar dalam mencapai tujuan, iaitu pemerintahan daerah setempat, versi peziarah dan versi penduduk setempat sahaja.


MITOS VERSI PEZIARAH:
Ketika kerajaan Majapahit runtuh pada tahun 1478, berdirilah kerajaan Demak dengan seorang raja bernama Raden Patah. Raden Patah mempunyai putra bernama Pangeran Samodro yang berperilaku tidak terhormat kerana dia jatuh cinta kepada ibunya, iaitu R.A Ontrowulan. Ternyata cintanya diterima oleh ibunya. Ketika Raden Patah mengetahui hubungan mereka, Pangeran Samodro dicari dan diburu sampai kegunung Kemukus.


Sementara itu, R.A Ontrowulan menjadi gila kepada anaknya sendiri, kerana ia meninggalkan Demak untuk mencari anaknya itu. Kemudian terjadilah suatu pertemuan yang menyedihkan, dan mereka melakukan hubungan badan yang seharusnya tidak boleh dilakukan oleh seorang ibu dengan anaknya. Selanjutnya datanglah utusan Raden Patah yang hendak membunuh Pangeran Samodro. Lalu dibunuhnyalah Pangeran Samodro itu. sebelum menghembus nafas terakhir: insyaAllah akan disambung bahagian seterusnya dan harap bersabar-

MELAYU/BUMIPUTRA DALAM BAHAYA . (BAHAGIAN 1) | Isuhot Dot COM

Cina kaya, mungkin inilah perkataan yang paling sesuai untuk ditafsirkan gambaran dan situasi politik terbaru tanah air. Isu terpenting disini adalah Cina menolak Barisan Nasional, atau ayat yang lebih tepat dan pedas Cina menolak kerajaan domonasi Umno. Umno mengikut tafsiran wikipedia adalah parti yang didominasi oleh orang Melayu. Apa itu bangsa Melayu? Melayu itu mengikut tafsiran perlembagaan (undang-undang utama negara) adalah beragama Islam, berbahasa Melayu, mengamal tatacara budaya bangasa Melayu. Dalam kita wikipedia, negara Malysia khususnya Melayu telah membuat perjanjian berani? berani kerana dalam perlembagaan negara Malysia, telah ditetapkan pasangan Melayu itu hendaklah berugama Islam.
Dalam mana-mana sejarah bangsa dan negera seluruh dunia, mereka sekali tidak pernah mensyarat wajikan kedudukan nilai bangsa itu dengan pegangan agama.

Cuma orang Melayu sahaja yang sanggup, mampu, berani untuk membuat demikian. Bangsa Melayu yang dipasangkan dengan Islam, telah ditetapkan dalam secara sah dalam kedudukan perlembagaan negara.
Klik disini - MELAYU/BUMIPUTRA DALAM BAHAYA . (BAHAGIAN 1) | Isuhot Dot COM Sejarah Melayu bermula perkisahannya dengan pemelukan Parameswara terhadap agama Islam. Sejarah pengkisahan Melayu ini panjang, ada liku naik dan turun, gembira dan nestapa.

Dulu, Melayu tumbang bukan kerana kekuatan musuh sebaliknya ada sekelumit manusia munafikyang sanggup menjadi barua kepada imperialisme penjajah. sila klik link diatas.

Keganasan Komunis tidak dapat dilupakan oleh orang Melayu | Isuhot Dot COM

Masih terbayang selama 14 hari pada tahun 1945, Tanah Melayu pernah diperintah oleh Parti Komunis Malaya (PKM). Keanggotaan PKM lebih ramai orang Cina kerana perasaan benci terhadap Jepun yang telah menakluki negara Cina pada ketika itu.


Perjuangan awal PKM di Tanah Melayu lebih kepada perjuangan untuk membebaskan Tanah Melayu dari jajahan Jepun. Malah PKM turut mendapat bantuan serta kerjasama dari pada British. Hubungan kerjasama ini dapat di buktikan apabila British membebas tahanan poitik yang berhaluan kiri dan pembukaan Sekolah Latihan Khas 101 di Singapura. Walau bagaimanapun, setelah berjaya mengalahkan serta mengusir Jepun dari Tanah Melayu wujud konflik di antara dua pihak apabila polisi sebenar tentera British ialah anti-komunis.

Pas Tipu Tuhan…. Tuhan Tertipu | Isuhot Dot COM

Saya amat tertarik sebuah artikel terbitan:Isuhot.com ini, saya telah berulangkali membacanya dengan penuh minat tanpa bersasa jemu.


Bagi pendapat saya apa yang diabadikan oleh penulis ini, lahir dari penelitiannya mendalam serta sikapnya yang prihatin terhadap perjalanan parti politik di tanah air kita termasuklah juga pandangannya terhadap sikap ahli-ahli Pas didalam merencana cara atur pertubuhan parti mereka (PAS).


Saya juga berharap semoga ada pembaca-pembaca yang lainnya juga berminat serta membuat analisis tentang terbitan artikel yang saya muatkan untuk tatapan kita bersama.
Klik di sini - Pas Tipu Tuhan…. Tuhan Tertipu | Isuhot Dot COM  Syabas dan tahniah dari saya kepada penulis ini (Kamarulzaman Kamdias) saya juga mohon izin dari http:isuhot.com kerana menerbit kan artikel ini kedalam blog saya.

Pas Bukit Bintang jatuhkan maruah Pas Kelantan

KOTA BHARU 25 April - Yang Dipertua Pas Kelantan, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah menyalahkan Pas Bukit Bintang telah menjatuhkan maruah Pas Kelantan kerana mencalonkan  Husam Musa manusia yang dihantar Allah untuk Malaysia kata Nik Aziz, untuk menentang Presiden Pas, Datuk Seri Hadi Awang.

Wan Abdul Rahim juga menyifatkan Pas kawasan tersebut mempunyai agenda tersembunyi dan nakal kerana secara tiba-tiba mencalonkan Husam sedangkan ramai pihak tahu beliau tidak mampu layak untuk dicalonkan. Malah Wan Abdul Rahim menuduh kepimpinan Pas Kawasan Bukit Gantang telah dipergunakan oleh pihak ketiga untuk mendapatkan kepentingan tertentu. "Pas Bukit Bintang pasti ada agenda tersembunyi, tidak adakah cara lain untuk menjatuhkan maruah Husam dan Pas Kelantan. Bagi saya Bukit Bintang tidak ada akar umbi seperti di Kelantan, Kedah, Terengganu dan Perak, jadi cadangan daripada mereka tidak perlu diambil kira.

"Kita seharusnya berwaspada supaya ketenangan ini tidak dikocak dari dalam. Kita di Kota Bharu perlu jaga air muka Pas Kelantan," katanya pada sidang akhbar selepas Majlis Perasmian  Mesyuarat Agung Tahunan Pas Kawasan Kota Bharu kali ke-44 di Pusat Konvensyen Kelatan disini Jumaat lalu.

Sebelum ini, Pas Kawasan Bukit Bintang mencalonkan Husam yang juga bekas calon Timbalan Presiden Pas untuk untuk menentang Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada pemilihan parti itu Jun nanti. Pencalonan itu dikatakan dibuat bagi memastikan pembaharuan dalam Pas dapat dilaksanakan dengan baik.

Wan Abdul Rahim yang juga Ahli Parlimen Kota Bharu berkata, buat masa ini tidak ada siapa yang layak untuk menggantikan Abdul Hadi daripada terus menerajui Pas berdasarkan ilmu dan pengalaman yang dimiliki olehnya. "Seperti di Kelantan, tidak ada siapa yang layak menggantikan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk memimpin kerajaan dan parti begitu juga dengan Abdul Hadi tiada penggantinya.

"Di Bukit Bintang boleh cakap apa saja tetapi di Kelantan perlu berhati-hati. Mereka (pemimpin Bukit Bintang) mungkin ada motif baik atau tidak kita tidak tahu," katanya. - kelatekito.net

4 individu didedah Raja Petra disiasat

KUALA LUMPUR: Empat individu termasuk pegawai kanan Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Kolonel Azmi ZainalAbidin yang didedahkan pengendali blog, Raja Petra Kamarudin dengan akuan bersumpahnya disiasat mengikut Seksyen 203 Kanun Keseksaan kerana memberi maklumat palsu berhubung kes jenayah. Turut disiasat pengendali blog Malysia Today itu kerana akuan bersumpahnya dua tahun lalu yang mengaitkan Perdana Menteri dan isteri dalam kes pembunuhan Altantuya Shaariibu.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Khalid Abu Bakar, bagaimanapun menjelaskan siasatan yang dilakukan pihaknya lebih menjurus kepada empat individu yang didedahkan Raja Petra.

Mereka ialah pegawai risik ATM, Kolonel Azmi; penulis blog, Din Marican, selain Nik Azmi Nik Daud dan John Pang. "Sebenarnya Raja Petra banyak membantu dengan menyalurkan meklumat kepada polis untuk melengkapkan kertas siasatan sebelum dihantar kepada Pejabat Peguam Negara.

Nama disebut penulis blog 
didakwa

"Sebaik keterangan Raja Petra diambil di Bangkok (kelmarin), polis akan menjalankan siasatan menyeluruh berhubung dakwaannya dan pendedahannya (mengenai empat lelaki terbabit),"katanya ketika dihubungi, semalam.

Kelmarin, dua pegawai polis dari Bukit Aman menemui Raja Petra untuk merekod kenyataannya di hotel tempatnya menginap ketika menhadiri satu majlis dialog denganMalaysian Civil Liberties Movement (MCLM) di Bangkok.

Sebelum ini polis telah merekod beberapa keterangan individu bagi membantu siasatan berhubung pendedahannya mengenai pembabitan mereka menyalur maklumat kepadanya supaya supaya membuat akuan bersumpah dua tahun lalu, bagi mengaitkan Perdana Menteri dan isteri dalam kes pembunuhan Altantuya.

Ditanya sama ada Raja Petra akan ditahan jika pulang ke Malaysia, Khalid enggan mengulas lanjut berhubung perkara itu. "Saya tidak mahu ulas tentang itu kerana ia belum dilakukan dan berlaku...kes sedang disiasat dan biar polis menjalankan siasatan secara terperinci. Berita Harian Online.


Penafian bukti Pas parti penakut-Mohd Puad

KUALA LUMPUR, 23 Apri - Pas sudah menjadi sebuah parti yang penakut meskipun untuk menyatakan soal kebenaran mahu pun mengenai masa depan mereka sendiri sejak bekrjasama dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan (DAP).

Ini terbukti apabila Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali, terpaksa menafikan kenyataan asal beliau yang parti itu akan mengkaji kedudukan mereka dalam pakatan pembangkang apabila siasatan rakaman video selesai, dipercayai akibat dari tekanan daripada PKR.

Ahli Majlis tertinggi UMNO, Dr Mohd Puad Zaakashi berkata, akibat sikap penakut dan tidak berpendirian itu, Pas akan menjadi sebuah parti yang sentiasa rugi berbanding parti komponen lain dalam pakatan pembangkang


"Saya percaya apa yang dikatakan oleh Mustafa semalam (mengenai masa depan Pas) adalah suara hati Pas yang sebenar tetapi, mungkin selepas ditekan oleh (Datuk Seri) Anwar Ibrahim dan golongan yang menyokong Anwar, dia terpaksa pusing balik (nafikan) hari ini.

"Sepatutnya beliau selaku Setiausaha Agung tidak boleh terlalu takut dan teragak-agak untuk menyatakan kebenaran. Lagipun apa yang dikatakan oleh Mustafa itu adalah mengenai Pas, bukan menyentuh soal isu dalaman komponen pembangkang yang lain.

"Namun, selagimana Pas dalam pakatan pembangkang, selagi itu Pas akan berterusan menjadi penakut. Lihatlah bagaimana pendirian mereka dalamisu moral yang dikaitkan dengan Anwar," katanya ketika dihubungi Mingguan Malaysia, disini, hari ini.

Sementara itu, ditanya mengapa Pas terlalu takut untuk bersuara terutama melibatkan soal Anwar, Mohd Puad berkata, parti itu bertindak demikian kerana bimbang kepentingan politik mereka terhakis.

"Pas terlalu bergantung kepada Anwar untuk mendapatkan undi bukan Melayu, sebab itu tidak pelik jika hari ini pemimpin Pas mengeluarkan kenyataan yang lahir dari hati murni tetapi esoknya pemimpin yang sama boleh membuat kenyataan berbeza," jelasnya.- Utusan Malaysia.

Surat terbuka untuk Wan Azizah dan & Nurul Izzah.

Surat ini adalah datangnya dari seorang pembaca di tujukan khusus untuk Wan Azizah dan Nul Izzah.


Wan Azizah,
Saya salah seorang isteri di Malaysia ini sangat simpati yang menimpa kamu sekeluarga. Isteri mana yang boleh tahan bila suaminya dituduh meliwat,melanggan pelacur, ada klip video pula.


Tahniah!
Saya ucapkan diatas semangat juang kamu membela dan mempertahankan maruah suami kamu. Walau apapun ingin saya nyatakan disini cara kamu membela, mempertahankan suami kamu amat-amatlah dikesalkan.


KENAPA SAYA BERKATA DEMIKIAN ?


Minta ditubuhkan suruhanjaya diraja kamu tolak. Minta tunjuk Omega, kamu marah wartawan, sedangkan kamu kata jam Omega ada dalam simpanan kamu.


Suruh bersumpah cara Islam atau buktikan secara saintifik menggunakan mesin poligraf kamu enggan malah menuduh itu taktik musuh kamu. Wan Azizah untuk membuktikan suami tak bersalah bukan ini caranya. Caranya begini....kamu amat yakin suami kamu tidak meliwat Saiful, tidak melakukan hubungan sex dengan wanita Cina tersebut. Malah kamu yakin lelaki bertuala putih yang senyumnya sama (Anwar) suami kamu itu BUKAN suami kamu (dengan penuh yakin) Maka disini sepatutnya kamu menyahut setiap cabaran diatas. Katakan kepada mereka...AKU sahut cabaran kalian! Tubuhkan suruhanjaya diraja.


Nak jam Omega? Aku tunjukkan. Nak aku bersumpah! Masjid mana? Aku akan pergi dan aku akan lakukan. Nak DNA? Aku akan minta dari Anwar. Aku sedia lakukan apa sahaja. Aku tidak takut, aku tidak gentar, kerana aku yakin seyakin Anwar tidak meliwat Saiful. Lelaki bertuala putih wajahnya mirip Anwar dalam klip video itu bukan suami aku (Anwar Ibrahim). Katakan kepada mereka lagi... Sebarkan sahaja klip video tersebut. Tapi!!! jangan separuh tayangkan sehingga tamat siaran. Aku yakin itu bukan Anwar (suamiku). Wan Azizah kamu lakukan apa sahaja yang saya katakan ini. Percayalah!! Seluruh rakyat Malaysia akan berduyun-duyun menyokong kamu sekeluarga. Musuh kamu akan hancur semuanya.


TAPI PERLU DIINGAT!!!! HANYA ORANG YANG BENAR-BENAR YAKIN DIPEHAK YANG BENAR SAHAJA DAPAT MELAKUKANNYA.


KERANA APA?
KERANA DIA DIBANTU OLEH ALLAH YANG MAHA ESA, MAHA MENGETAHUI APA YANG TERSEMBUNYYI DALAM HATI SETIAP HAMBANYA.


Boleh kamu lakukan?
Tentu bolih kalau kamu, ORANG YANG BENAR-BENAR,DIINAYAI kalau sebaliknya....?


WAHAI RAKYAT MALAYSIA!!!
KAMU SEMUA DIANUGERAHKAN OLEH ALLAH AKAL DAN FIKIRAN.


BERFIKIRLAH SECARA RASIONAL BUKAN EMOSI. APA & MENGAPA WAN AZIZAH & ANAKNYA MENOLAK SEMUA PERMINTAAN KITA RAKYAT MARHAEN INI.


Wan Azizah, saya ingin membantu, terpulang kepada kamu sekeluarga. Kamu dipehak yang benarkan? Maka tiada sebab kamu menolak pertolongan yang berharga dari saya. Lainlah kamu memang suami kamu itu lelaki betuala putih dalam klip video tersebut.


Bak kata oghang nogori...tak dapek den nak nolongnyo....
Wan Azizah, jangan kamu dengar nasihat salah dari isteri-isteri (muslimat Pas, PKR, wanita DAP) mereka semua tidak membantu kamu, malah nasihat dari mereka itu akan menambah rasa curiga rakyat terhadap kamu sekeluarga.


Kamu dipihak yang benarkan?


TERIMA CADANGAN YANG IKHLAS DARI SAYA INI. Inilah yang terbaik buat kamu. BUKAN BERDOLAK-DALIK. INGAT!!!! BERANI KERANA BENAR. TAKUT KERANA SALAH.
SUMBER MIM.

Keberangan Azmin Di Tegur PAS

Beberapa hari lepas, Mohamad Azmin Ali yang merupakan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat telah melushksn rasa tidak puas hati terhadap Datuk Mustapa Ali secara terbuka.


Ianya dilakukan tanpa merujuk kepada pemimipin parti itu dulu menyebabkan Azmin mendapat teguran dari PAS.


Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man selaku Naib Presiden PAS berkata kenyataan tersebut yang mendapat perhatian media massa boleh merosakkan hubungan baik dua parti tersebut. Setiausaha Agung PAS juga telah membuat penjelasan dan dinyatakan di akhbar adalah bercanggah.


Azmin sepatutnya menghubungi Setiausaha Agung untuk mendapatkan penjelasan sepertimana yang dilakukan oleh pemimpin PAS sekiranya ingin penjelasan berhubung sesuatu isu PKR kata Datuk Tuan Ibrahim lagi.Semalam akhbar utama melaporkan tentang keberangan PKR dengan pendirian PAS untuk mengkaji semula masa depan parti itu dengan pakatan pembangkang jika siasata pihak berkuasa membuktikan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah lelaki dalam video seks itu.


Azmim juga Ahli Parlimen Gombak begitu emosi bila Anwar Ibrahim diserang oleh PAS. membuktikan pemimpin PKR ini sama emosi juga dengan Anwar Ibrahim yang baru-baru telah melenting kepada wartawan yang bertanyakan kepadanya tentang jam tangan Omega. Tindakan Azmin Ali yang begitu kurang ajar juga telah memaksa Setiausaha Agung PAS membeuat penafian tentang kenyataan yang beliau dakwa tidak pernah dikeluarkan oleh beliau.
oleh: Ismail kamarudin.

Umum identiti individu rakaman video seks: Rahim

MALAKA TENGAH: 24 April - Tan Sri Rahim Thamby Chik meminta polis mengumumkan identiti pelakon yang terbabit dalam rakaman video seks seorang lelaki yang didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan wanita dipercayai warga asing kepda umum bagi mengelak pelbagai spekulasi negatif terus tersebar.

Beliau juga yang seorang daripada trio Datuk T, kumpulan bertangjawab menayangkan rakaman video berkenaan kepada kumpulam media sebelum ini berkata, ini adalah selaras dengan pengumuman pihak  terbabit sudah mempunyai bukti kukuh dan lengkap kes ini. "Polis ada menyatakan, mereka mempunyai bukti yang lengkap dan kukuh. Jadi adalah menjadi tanggungjawab nasional kepada pasukan ini untuk mengumumkan siapakah pelakon yang berada dalam rakaman video seks itu.

"Kita bimbang, maklumat ini, jika tidak sampai kepada rakyat jelata, ia akan menimbulkan banyak tanda tanya, keraguan, rasa was was, spekulasi, polimek negatif dan pelbagai perkara yang mungkin tidak berapa elok bagi mempertahankan keharmonian didalam negara kita," katanya mengulas mengenai perkembangan baru kes itu disini, pagi ini.

Mengulas kemungkinan beliau juga akan didakwa selepas terbabit menayangkan rakaman video itu kepada wail media, Rahim berkata, beliau reda. "Kalau kena dakwa, redhalah kita demi memperjuangkan kepentingan negara, perjuangan menegakkan kebenaran kerana kepentingan negara kita lebih besar daripada didakwa mahkamah," katanya.-berita harian

UMNO Bantu Golongan Daif, Pas Bagaimana?

KUALA KERAI, 24 April - Sebanyak 500 rumah usang dan daif dibaik pulih dalam suku pertama tahun ini dibawah program Jelajah 1Malaysia (JOM) yang dianjurkan oleh sayap Pemuda UMNO Malaysia.

Program berkenaan yang menjelajah disetiap ceruk kawasan kampung dan pendalaman baru yang diilhamkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berdasarkan politik baru.

Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin, Berkata sebanyak RM100 juta diperuntukan dibawah geran 1Malaysia Devolopment Berhad (1MDB) bagi tujuan baik pulih rumah penduduk miskin yang memerlukan.

"Progran JOM ini yang mendapat kerjasama daripada Giat MARA sebagai agensi perlaksana memberi kesan positif apabila berjaya menyentuh hati penduduk yang menerima bantuan. Walaupun bantuan yang dihulurkan bagi setiap kawasan Parlimen hanya sedikit, namun program yang berkonsepkan turun padang itu ternyata memberi kesan peribadi kepada penerima bantua," katanya.

Jika hendak diharap kerajaan Pas Kelantan dalam menjaga kebajikan rakyatnya amat sukar biarpun 20 tahun memerintah. Apa tidaknya sehingga kini kerajaan Pas Kelantan masih gagal menunaikan pembinaan rumah untuk rakyat miskin di negeri ini.Sehingga kini seramai 14,000 miskin tiada rumah. Semuanya akibat kerajaan negeri terlalu sibuk berpolitik.- kelatekito.net

Jelas Pemimpin Dap Ada Saham Dalam Kematian Beng Hock



Patutlah Pakatan Pembangkang awal-awal lagi tarik diri dari menyertai Suruhanjaya Sisatan Kematian Teoh Beng Hock. Memang seperti diramalkan ada udang disebalik mangkuk mee.

Akhirnya menerusi suruhanjaya ini terbongkar penglibatan DAP dalam penyelewengan pentadbiran Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor. Ekoran pendedahan peguam Suruhajaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Seri Dr. Muhammad Shafee Abdullah semasa prosiding Suruhanjaya Siasatan Kematian Beng Hock.

Justeru kita amat menyokong penuh desakan beberapa NGO khususnya di Selangor yang mahu perkara tersebut disiasat kerana Beng Hock dikatakan memegang rahsia mengenai projek yang berkaitan parti berkenaan.


Persepsi awal kita Beng Hock mungkin diberi tekanan hebat  oleh beberapa pemimpin DAP yang bimbang rahsia aktiviti penyelewengan mereka didedahkan kepada pihak berkuasa. Dalam hal ini orang ramai mungkin berpendapat Beng Hock menjadi mangsa keadaan kepada dakwaan salah guna kuasa yang didakwa diamalkan oleh pemimpin DAP.

Ini kerana Suruhanjaya Siasatan Kematian Teoh Beng Hock diberitahu mengenai projek di Kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Seri Kembangan dan Kampung Tunku diberikan kepada kontraktor Lee Wye Wing sedangkan ia sepatutnya diberi kepada kontraktor bumiputera.

Wye Wing menggunakan nama-nama syarikat bumiputera bagi memperolehi projek tersebut sedangkan keuntungan diperolehi menjadi miliknya. Beng Hock berperanan sebagai orang tengah dalam menentukan sebut harga bagi projek-projek yang diluluskan untuk disampaikan kepada ketuanya, ADUN  Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah.

Inilah sandiwara DAP yang sedikit demi sedikit terbongkar....wahai DAP sampai bila kamu boleh menipu rakyat dengan wayang kamu!!!


KemBalakEnterprise: Anwar Di Penghujung Hayat Politknya Bila Dunia Tahu Siapa Lelaki "Y"

Saya amat tertarik kepada satu komen yang di berikan oleh seorang pembaca didalam blog KemBalakEnterprise (K.B.E) yang saya ingin kongsikan komen beliau kepada anda semua. Pada penelitian saya beliau adalah seorang tokoh politik atau pon sememangnya seorang ahli politik. Tingkah laku dan adab Datuk Seri Anwar Ibrahim diolah secara ringkas oleh beliau tetapi padat dan tepat dengan segala hujah yang diberi.

Untuk mengetahui dengan lebih terperinci komen yang beliau abadikan didalam blog saya ini, maka sudilah Tuan-Tuan semua login link dibawah ini.

Pas Umum Tinggalkan PR selepas Muktamar

Setelah sekian lama disepak, dipijak dan ditunjal-tunjal kepala oleh DAP dan PKR, akhirnya tedengar juga rungutan dari dalam PAS sendiri yang mendesak agar hubungan PAS dengan kedua-dua parti itu diputuskan.


Namun, desakan tersebut bukan kerana PAS tidak sanggup lagi menjadi pencacai atau anjing DAP dan PKR dan bukan juga kerana tidak mahu terheret kedalam dosa skandal Anwar Ibrahim tetapi kerana takut hilang sokongan dalam pilihanraya. Pendekata, desakan untuk meninggalkan PR berlaku bukan kerana maruah atau kerana Allah, tetapi kerana politik semata-mata.


Menyedari yang video skandal seks Anwar Ibrahim telah menjejaskan sokongan rakyat terhadap mereka, maka Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustapa Ali telah membayangkan yang parti tersebut akan memutuskan soal hubungan dengan PR selepas siasatan video seks selesai. Sumber sumber dalaman PAS memberi tahu penulis bahawa ada kalangan PAS yang tidak puas hati dengan tindakan pemimpin-pemimpin tertentu yang berusaha untuk terus membela Anwar walau pun ternyata Anwar terlibat dalam video seks tersebut mengikut siasatan pakar luar negara yang menggunakan biometrik.


Menurut sumber tersebut lagi perkara ini akan dibawa kemuktamar PAS yang dijadualkan berlangsung dalam bulan Jun. Dikatakan beberapa perwakilan dari beberapa kawasan akan mengemukakan usul tergempar supaya PAS menamatkan sahaja hubungannya dengan PKR dan DAP.


Tekanan kearah itu semankin menebal kerana terbukti pretasi PAS semakin merosot didalam pilihanraya-pilihanraya yang berlansung akhir-akhir ini. Kebimbangan didalam PAS juga semankin memuncak andainya Anwar didapati bersalah dalam kes liwatnya. Muktamar PAS dijangka hangat, sehangat isu-isu skandal pemimpin-pemimpin PR juga. Ini kerana selain Anwar dan PKR, skandal rasuah DAP juga semankin menyerlah melalui kes Teoh Beng Hock.


Dengan itu, jika PAS terus bekerjasama dengan kedua-dua parti ini, kemungkinan besar PAS akan terjerumus sama ada rakyat tidak lagi akan mempercayai mereka. Bagi penulis, PAS tidak seharusnya bergabung dengan PKR dan DAP sejak dari mula lagi. Telah dikatakan yang "perkahwinan" poligami ini tidak akan berjaya akibat ideologi yang terlalu berbeza. Kegagalan pemimpin PAS memahami sejak dari mula membuktikan yang PAS sememangnya tidak punya kredibiliti dan tidak layak lansung untuk memimpin negara.

Beza Antara Islam UMNO Dan Isle PAS Kupasan Yang Menarik

Setiap hari elok kita jadikan bahan ini sebagai satu renungan. Saya seboleh-bolehnya, tak nak kutuk parti yang pernah memayungi kehidupan Semut suatu ketika dahulu (kata penulis artikal ini)

Asalnya saya tinggalkan Pas dulu adalah sebab hipokrasi mereka dalam memperjuangkan Islam selepas zaman Allahyarham Ustaz Fadhil Noor. Kepimpinan Pas pada masa tu pun dah berepcah kepada dua bahagian. Satu kepimpinan Ulama dan satu lagi dari golongan yang mengaku Profesional.

Tak payah lah kata Pas parti yang mengutamakan kepimpinan Ualama sebab kalau kita tengok hari ini, perbezaan dua kumpulan itu dah semakin ketara. Persoalan balik, sejauh manakah ilmu agama yang dimilik oleh Khalid Gereja, Husam Musang, Mat Sabun dan Mahfuz Bean?

Mereka ini merupakan barisan kepimpinan Profesional dan Pas yang kini menjadi Edrogan tegar menjaga kepentingan Polotik Anwar. Walau, suatu ketika dahulu, Mat Sabun pernah melebelkan Anwar dengan gelaran Al-Juburi, tetapi kenapa hari ini dia diam membisu seribu bahasa? Pernah tak ahli Pas tanya dia, kenapa dia panggil Anwar Al-Juburi dahulu? Apa jawatan dia ? Kini Mat Sabun dah jadi pengikut tegar Si Al-Juburi tu, Ironik bukan?

Takdo bezonyo weh isle UMNO denge isle Pas kito samo belako hok yang
Jante ado duo butir, hok oghe tino pulok sebijik jugok kelentit nyo!

Maka, tak salah kalau kita lihat perbezaan ketara diantara  perjuangan Islam Pas dengan UMNO. Bukan Semut nak kata umno bagus. UMNO pun banyak lagi  rongga yang harus diperbaiki agar parti kebangsaan Melayu itu benar-benar memperjuangkan Islam sejati demi mempertahankan Agama, Bangsa dan Negera.

Perbezaan mudahnya ialah apabila kita cerita tentang Perpaduan Ummah. Kalau kita ajukan persoalan itu kepada Pas. pasti 50% daripada pengikutnya akan menolak. Sedangkan dalam UMNO, pintu rundingan mengalu-alukan Perpaduan Ummah ini wujud secara realistik dan menyeluruh. Bak kata Datuk Ahmad Maslan, pintu rundingan Kerajaan Perpaduan antara Pas dan UMNO tidak pernah ditutup. Ia masih terbuka luas.

Tanya lah mana-mana Pemimpin UMNO, mereka sudi menerima Pas. Tetapi kenapa Pas yang kononnya memeperjuangkan Islam menolak tuntutan syiar ini? Perkara inilah yang harus dijadikan renongan oleh semua umat Islam di Malaysia. Bukan setakat Pas dan UMNO yang perlu renungkan perkara ini.

Sesungguhnya, lebih banyak manfaat yang dapat diperolehi jika kedua-dua entiti ini bergabung kelak. Jangan terlalu ikutkan ego semata-mata.Buka pintu hati untuk melihat perkara inisedalam-dalamnya. Semoga kita beroleh hidayah daripada Allah S.W.T InsyaAllah.

Rakan Blog K.B.E