Pas mentadbir Kelantan dengan mangamalkan ciri-ciri munafik

Tidak keterlaluan saya nyatakan disini seperti tajuk diatas, Pas mentadbir negeri Kelantan dengan mangamalkan ciri-ciri munafik.

Dalil yang ada sudah cukup terang dan nyata bahawa ciri-ciri orang munafik itu ada tiga perkara: (1) apabila dia berkata, dia berdusta, (2) apabila dia berjanji, dia mungkir dan (3) apabila diamanahkan, diakhianat.

Apakah pendapat pembaca sekalian terhadap tajuk dan hujah saya didalam perkara ini. Ya saya pasti saudara-saudara semua bijak untuk menilaikan akan kebenarannya. Terpulang kepada tafsiran yang semacam mana saudara semua merasakan yang septutnya.

gambar ini hanyalah sebagai hiasan
Untuk mengetahui dengan lebih panjang lebar saudara kenalah login link dibawah ini dan bacalah dengan selanjutnya maka saudara-saudara semua akan memahami keadaan yang sebenar bagaimana cara Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menangani akan isu ini yang sudah berlarutan sekian lama. Inilah dia slogan yang dilaungkan oleh mereka "membangun bersama Islam" adakah ini cara islam yang sebenar-benarnya?

7 ulasan:

  1. Dari Abu Sa'id Al Khudriy ra. bahwasanya Nabi saw. bersabda:

    "Nanti pada akhir zaman ada di antara pemimpin-pemimpin kalian yang menabur-naburkan uang dan tidak bisa dihitung."

    (HR. Muslim)
    -Riyadhus Shalihin, Imam Nawawi.

    BalasPadam
  2. awk org qlate ko??
    negeri lain teruk lagi...kan?

    BalasPadam
  3. Dalil yang ada sudah cukup terang dan nyata bahawa ciri-ciri orang munafik itu ada tiga perkara: (1) apabila dia berkata, dia berdusta, (2) apabila dia berjanji, dia mungkir dan (3) apabila diamanahkan, diakhianat.

    Jangan jadi no 1, dan para pembaca sila faham ayat al-Quran surah al-Hujura, ayat 6: " Wahai Orang-orang yang beriman, Apabila datang kepada kamu seorang Fasik membawa satu berita, Maka SELIDIK untuk menentukan KEBENARAN"..

    untuk menjadi Orang Beriman, Maka selidik laaa dulu... Jangan Cepat tuduh menuduh... Sory 2 say.. Assalamualaikum...

    BalasPadam
  4. amboi sedap mum ngato ko negeri aku ngan MB aku.. munafik la gapola! baso dajal mum ni! x takut ko hukuman fitnah ko! kecek auta jah byk!! jange buat penilaian sendiri! kelak , hok mum benci la tempat mu ake g! tobatla! dunia ni sementara jah..kalu xcukup agama, ado maso lagi balaja.. jange guna media internet buat fitnah!! negeri aku xdop pun ngato ko negeri mu..

    BalasPadam
  5. memang betul pun...aku dah baca link yg diberi penulis...Tok Gundu memang sial..jahanam kelantan bawah PAS..kesian org melayu Islam yg lain..asyik kena bodo PAS

    BalasPadam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular